Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Større opskrifter til babyborn og lignende dukker (:)

  1. #1
    Meclan Gæst

    Læs her Større opskrifter til babyborn og lignende dukker (:)

    I min kamp om tiden indtil jul (og undskyld at jeg allerede starter ræset nu ), hvor jeg regner med at nogle af gaverne til min datter skal være hjemmelavet dukke tøj og tilbehør, har jeg fået mormor, farmor, og to oldemødre med på ideen, så de vil også gerne strikke, sy og hækle til hende. Men der er et stort problem, alle de lækre opskrifter som jeg kan finde på nettet er skrevet meget småt, så de næsten ikke er til at læse når de først er skrevet ud.
    Jeg håber der er nogle der vil give et tip til større opskrifter.

  2. #2
    klasus Gæst
    Mange printere har en skaleringsmulighed, men det er forskelligt fra printer til printer.

    Jeg synes selv at det er hurtigere at kopiere:
    1. Hold venstre musetast nede, mens du trækker hen over det der skal kopieres.
    2. Hold Ctrl-knappen nede og tast c (c som i copy)
    3. Åbn tekstbehandlingsprogram, som fx word
    4. Hold Ctrl-knappen og tast v (v som i vis)
    5. Hold Ctrl-knappen nede og tast a (a som i alt) og nu er alt markeret
    6. I menuen for typografi (skrifttyper og størrelser) kan du nå vælge større bogstaver eller en anden skriftype.

    Det lyder måske lidt indviklet, men når først det ligger på rygraden tager det ikke en gang et minut

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    6870 Ølgod
    Indlæg
    441
    Man kan også vælge at forstørre det udskrevne på en kopimaskine, hvis man altså har adgang til en sådan.
    Held og lykke med projektet!

  4. #4
    Meclan Gæst
    Mange tak for svaret, som er rigtig godt, men det har jeg selv gjort før, men det kan ikke lade sig gøre når det er en kopi af en bog eller lignende, og det er mange af opskrifterne desværre. Jeg har også prøvet at forstørre dem til fuldskærm, og derefter lave skærmprint. Ja jeg synes næsten at jeg har prøvet alt, men de bliver ikke ret meget større af den grund.
    I hvert fald ikke nok til at de kan læse dem. Øv :)

  5. #5
    Meclan Gæst
    Hehe, nu lyder det helt tosset, men det prøvede vi i dag, og det er ret utydeligt. Ikke at jeg ikke kan læse det, men det kan oldeforældrene ikke :) Mange tak, jeg hækler løs på et barnevogntæppe med blomster lige nu :)

  6. #6
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Meclan Se meddelelser
    Mange tak for svaret, som er rigtig godt, men det har jeg selv gjort før, men det kan ikke lade sig gøre når det er en kopi af en bog eller lignende, og det er mange af opskrifterne desværre. Jeg har også prøvet at forstørre dem til fuldskærm, og derefter lave skærmprint. Ja jeg synes næsten at jeg har prøvet alt, men de bliver ikke ret meget større af den grund.
    I hvert fald ikke nok til at de kan læse dem. Øv :)
    Hvis du scanner noget ind, der skal forstørres er det meget vigtigt, at du vælger en meget høj opløsning - gerne 1200 dpi eller højere - eller bliver resultatet sløret og bogstaver næsten umulige at se. Jeg gør altid det, at jeg scanner billedet så det bliver ca. 50% større end det skal bruges og så skalerer jeg det ned, så det passer.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167
    Når jeg finder opskrifter på nettet kopier jeg ofte teksten over i et Word-dokument. Der kan jeg så rette teksten til så den passer i størrelse, font og farver. Det er en mulighed for så kan du forstørre den op i en font-størrelse der passer til et par ældre øjne.
    Varme rokke-kram
    Connie

  8. #8
    Meclan Gæst
    Mange tak for de gode og hurtige svar, det vil jeg helt sikkert forsøge i morgen, så de også kan komme i sving med at strikke osv :)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •