Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 39

Emner: hakket sokker

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg synes ikke, at det er så svært, men det tager lidt længere tid end at strikke (i hvertfald for mig). Men det gør strikkehækling også. Jeg er ved at lave et hvidt halstørklæde i strikkehækling.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    hakket sokker

    ja, det tager lidt længere tid, jeg er ved at øve mig på blindehakning (hvis man skriver blindeskrift på en pc'er)

    Men det er bare rigtig flot, jeg har købt et norsk hæfte med en masse forskellige masker i.

    Der er selvfølgelig også den af Kirsten Trolle Hansen - der er bare ikke så mange forskellige masketyper
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    hakket sokker

    jeg glæder mig til at se jeres sokker
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Blindskrift, det lærte jeg, da jeg havde maskinskrivning i skolen (8. eller 9. klasse).

    Jeg har i øvrigt pillet hakkehuen op igen, da den stadig blev for stram. Jeg har slået mange flere masker op (end dem, jeg havde slået op). Og hvis den prøver på at blive for stram igen, så tager jeg masker ud på den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    hakket sokker

    prøver du ikke huen på din egen "knold" det gør jeg, så får jeg en fornemmelse af hvor stor den bliver - enten bliver den for lille - så er der en med et lille hoved der kan passe den eller også den bliver den lidt for stor, så er der en med et stort hoved der kan passe den.

    Det er det der er så dejligt ved at strikke til de hjemløse, der er altid en der kan passe det vi laver
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jo, jeg prøver den, men det er jo lidt svært, når den er for snæver til mit lille hoved. Så nu vil jeg simpelthen tage ud, når jeg føler, at den er ved at være for stram.

    Det problem har jeg ikke, når jeg strikker huer på en af mine strikkeringe. De kan kun blive den størrelse som ringen er. Men derfor vil jeg da stadig hakke lidt i det engang imellem.

    Jeg har lige fået en ide! Jeg vil lave et forsøg og prøve, om jeg kan "domino-hakke" (dominostrik bare som tunesisk hækling istedet for). Jeg prøver lige en firkant med 35 masker. Jeg vil selvfølgelig kun tage ind (3 masker sammen) på hver anden opsamlings omgang/pind - ligesom når man strikker. Så må vi se, hvordan den kommer til at se ud.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    hakkede strømper

    nu har jeg hakket et par strømper på hakkepind 3.5
    det var hjemmet som havde en opskrift hvor man strikkede strømperne på 2 pinde - istedet for at strikke, så hakkede jeg efter opskriften. De er rigtig gode at have på - det er nemlig mine fødder som står model.

    grå strømper.jpg

    grå strømper1.jpg

    grå strømper2.jpg
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    22 Oct 2009
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    1
    Okay - nu er jeg ved at gå til af nysgerighed - (jeg er ret ny her, og jeg troede jeg havde et nogenlunde kendskab til det med håndarbejde..ha hovmod står for fald) hvad er "at hakke"? Hvor er det pragtfuldt med dette skønne forum. mvh -Winniepom

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    hakket sokker

    Hakke er en kombination af at strikke og hækle, vi er ved at være nogen stykker som prøver at hakke forskellige ting.

    Man behøver ikke at investere i en hakkepind med det samme, man kan godt bruge en almindelig hæklenål til at prøve at hakke nogen små firkanter med for at se om det er noget man vil prøve med af.

    Hakkepinden kan købes hos Hostrik som også har et hakkekit man kan købe. http://www.hostrik.dk/itemslist.asp?Group=630 hvis du skriver dit medlems navn får du rabat.

    Prøv at læse her http://www.familiejournal.dk/Handarb...katkisten.aspx
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Du siger, at jeg bare skal måle efter mit eget hoved, VTJ! Det gør jeg jo! Jeg slår masker op så huen bliver meget større end mit hoved. Men når jeg så har hakket nogle omgange, så bliver huen mere snæver og derfor for lille til mit hoved. Jeg kommer nok til at tage nogle masker ud, så det passer bedre.

    Jeg kender kun de teknikker i Kirsten Trolle-Hansens bog. Men jeg er stadig kun nået til den almindelige hakning. Måske skulle jeg også anskaffe mig en norsk bog om det.

    Jeg er flov over at mine vanter ikke er færdige endnu. Men de skal nok bliver færdige snart. Det tager lang tid.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •