Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Fin uld priser på himmelflugt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Fin uld priser på himmelflugt

    Har hørt i min øre snegel at fin uld priserne er på himmel flugt pga. Australierne og dem fra New Zeland har slagtet mange af deres får... Kineserne skulle være over alt for at købe op...

    Har ledt på googel for at finde noget om det, men det står nok på engelsk, så står jeg af... men er der nogen der ved noget...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Der står bl.a. at priserne på det australske uldmarked er 3,6% højere end normalt og at det skyldes at den amerikanske valutakurs er steget.

    Grunden til at de New Zealandske fåreavlere slager deres får, er indførsel af en ny afgift på uld og en på både gede-, får-, og oksekød.

    Dog er det kun prisen på merino uld der er steget, de øvrige priser ligger faste

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    HM . Min leverandör har godt nok sät priserne op 10-15% men det er også problemer med valuta(Engelske Pund) Heldigvis har jeg nogle go`kunder i Denmark så jeg kan holde priserne ihvertfald forelöbigt. Näää nu er jeg valuta spekulant
    Han mumblede godt nok noget om "Mutton Mutton Mutton" (fårköd) men jeg troede det var et nyt bandeord indenfor uld industrien Kan väre det bliver det hvis priserne fortsätte at stiger!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •