Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Hvordan får man lyserødt stof hvidt igen?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637

    Hvordan får man lyserødt stof hvidt igen?

    Hjælp derude!!

    Mit store patchwork projekt - Bøgelundtæppet (som er min signatur) er blevet vasket...

    På trods af at jeg havde vasket alt stof INDEN jeg syede af det... er det der før var hvidt nu svagt lyserødt - farvet af den røde firkant, som er en del af tæppet... er det NOGEN måde hvorpå man kan redde det??

    Eller er det virkelig om igen ved symaskinen, efter at havde ledt efter nye rester??

    Knuz en meget bedrøvet patchworker...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Aaaaaavs den bliver nok svær at redde..
    Sidst redigeret af hundeuld : 05-10-2009 kl. 19:51
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    39
    Prøv at se på denne blog.

    Har ikke selv prøvet, men hørt til skulle være godt.

    http://www.piavedsted.blogspot.com/

  4. #4
    OPR1 Gæst
    Jeg har også kun hørt godt om de der Dr. Beckmanns klude, men jeg ingen ide om hvor de købes henne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser

    Aaaaaavs den bliver nok svær at redde..
    Ja, havde endda instrueret gavemodtageren i at lægge det i eddikevand først.. det har jeg hørt skulle hjælpe..

    Men nej... det er bare ikke flot mere... *TUD*

    Og jeg har slet ikke rester nok til at lave et nyt...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  6. #6
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af "Brumby" Se meddelelser
    Ja, havde endda instrueret gavemodtageren i at lægge det i eddikevand først.. det har jeg hørt skulle hjælpe..

    Men nej... det er bare ikke flot mere... *TUD*

    Og jeg har slet ikke rester nok til at lave et nyt...
    Jeg har lige hørt at kludene muligvis kan fåes i Lidl, så det er da et forsøg værd at forhøre sig, for de kan nemlig bruges når skaden er sket

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    Jeg har lige hørt at kludene muligvis kan fåes i Lidl, så det er da et forsøg værd at forhøre sig, for de kan nemlig bruges når skaden er sket

    Kludene blev fundet.. men det hjalp ikke synligt... er så ærgeligt.. har dog opfordret hende til at vaske de to puder jeg også har lavet sammen med.. så de alle tre er ens.. så "ser" man det jo ikke rigtigt...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Æv æv. Jeg har forleden vasket al min datter lyserøde og en del af det blev sært blåt bagefter :( Så jeg føler med dig.
    Zuzzan

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    24 Mar 2007
    Geografisk sted
    kastrup
    Indlæg
    14
    Har du prøvet at lægge tæppet i sødmælk det kan nogle gange trække noget at den forkerte farve ud igen.Men set ud fra de første tilbagemeldinger der er sent til dig er det lidt længe siden det er sket og om det duer nu ved jeg ikke, jeg har kun erfaringer med sådanne ting når det stadig var vådt, men jeg tror ikke der sker noget ved at prøve det. Held og lykke.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Kendte ikke det trick.. men skal forsøge at huske det.. til hvis det (gud forbyde det) sker en anden gang...

    Der er tale om at vi smider det ud og køber ind til at jeg syer et nyt....
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •