Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 15 af 15

Emner: Julesok søges..... FÆRDIG !

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af zuzzan Se meddelelser
    Prøvede lige klausus google og se hvad jeg fandt:
    http://www.needlepointfun.com/welcom5cross.htm
    Nr 2 sok er også til en alexander. Det er da lidt sjovt.

    Jeg skal selv igang med at finde ud af hvilken sok min datter skal have. Hæklet, strikket, broderet, patchwork. Hun syntes først det er sjovt næste jul tror jeg så der er tid endnu men tankerne flyver allerede :) Havde selv en nisse min mor har broderet - sjovt nok også på blå aida :) Men ikke en sok - bare et billede. Og her hængte så en lille pakke hver morgen. Syntes bare ideen med sokken er så sød. Har også overvejet at købe en kit til julepost og så kan pakken lægges deri. Har aldrig brudt mig om de der med 24 pakker der hænger der hele måneden. Så er det jo ikke hver nat nissen kommer.

    Hold da op en side, sikke mange fine sokker. Jeg kan se på side 3, at der er den jeg har broderet. Sok 2 som du nævner er faktisk også at købe hos Atelier Margaretha, men der blev jeg enig med mig selv om, at den jeg har broderet er lidt mere for små børn, lidt mere at kigge på og snakke om. Men smag og behag er jo heldigvis forskellig.
    Jeg valgte ikke at sy sokken helt ind til det broderede, for så der kan der næsten ikke engang komme en barnearm ned og hente pakker eller pebernødder, så jeg udnyttede soffet fuldt ud, så der nu er god plads.
    Det er en fantastisk detaljerig julesok, med rigtig mange detaljer. Bl.a. er det øverste af himlen syet med en tråd i to forskellige farver, så det ligesom changerer i farven. Sådan er det også på en del af julemandens kåbe og andre steder.
    Det eneste store minus er, at alt garnet ikke er mærket op med nr. eller stingmarkering. Det ligger i to store bundter, og så skal man ellers selv lave et kort at sætte det fast på, og så ud fra en beskrivelse finde ud af hvilke nr. det har. Det var godt nok besværligt, men det gik da.

    Til alle: Tak for Jeres rosende ord

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    ai hvor er de flotte. hvad koster det at købe hjem fra dem og og selve sokken. måske skulle man give sådan en i julegave til en lille ny. han bliver født 24dec er hun sat til.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    for din flotte julesok, tænk du kunne få lov til at sidde og sy den imens alle killingerne farede rundt i sofaen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Nattrolden Se meddelelser
    ai hvor er de flotte. hvad koster det at købe hjem fra dem og og selve sokken. måske skulle man give sådan en i julegave til en lille ny. han bliver født 24dec er hun sat til.
    Hvis du googler "broderet julesok", får du en masse links til danske hjemmesider der sælger disse broderipakker. Atelier Margaretha har rigtig mange, men leveringstiden er op til 5-10 dage, for det afsendes fra Sverige. Den julekalender jeg skal modificere så den bliver en gavesæk har jeg købt hos Bella Broderi & Strik, og den bestilte jeg torsdag aften og havde den i posten lørdag. Så det må da siges at være hurtig levering, og så var der en lille nisse med i pakken. Og så er det faktisk en julekalender som Atelier Margaretha også forhandler.

    Hos Bella gav jeg 37 kr. i fragt, og julekalenderen kostede 318 kr., hvor den hos Magaretha kostede 389 kr. + porto.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    for din flotte julesok, tænk du kunne få lov til at sidde og sy den imens alle killingerne farede rundt i sofaen
    Tjaaaa, det fik jeg faktisk heller ikke.
    Der blev kun broderet, når killingerne sov, men det blev ikke til så meget, så jeg kom først rigtigt i gang, da de var flyttet hjemmefra alle sammen.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •