Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Julesok søges..... FÆRDIG !

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Julesok søges..... FÆRDIG !

    Sidste år broderede jeg en julesok med Peter Plys, på blå aida til vores barnebarn.

    Nu er vi så heldige at der er kommet et bonusbarnebarn i familien, så han skal selvfølgelig også have en julesok, men ikke ens.

    Jeg kan intet sted på nettet eller hos Atelier Margrethe, hvor jeg får deres katalog, finde nogen julesok på blå aida. Jeg synes det virker forkert, at sy julesok på hvid aida, og så bliver den så hurtig beskidt.

    Til nød kan bruges rød aida.

    Er der nogen af Jer der ligger inde med et mønster der er tiltænkt blå eller rød baggrund, som vi kan bytte/købe eller andet med????

    Motivet skal være rigtig juleagtigt med nisser, gaver, juletræ, sne o.s.v.

  2. #2
    klasus Gæst
    Uhh jeg kom lige til at google "cross stitch xmas sock" og der kommer nogle flotte ting og sager frem. Der ligger også en del mønstre til fri afbenyttelse, og da du jo allerede har lavet en, vil det så ikke være muligt evt. at komponere selv?

  3. #3
    symadammen Gæst
    Hej Missemor
    Jeg har godt nok ikke mønster på en julesok - men et stort gammelt ark fra Femina med en masse julebroderier både på blå og rød aida. Der er bl. a. en nisse ridende på en gås, en mindre nisse med et grødfad, en nisse med en gås under armen og en lygte i hånden og en stor nisse med et grødfad. Hvis det er noget du er interesseret i, må du gerne få det. Send mig evt. en pb med din adresse.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Der ryger straks en pb afsted til Symadammen.

    De helt fine broderier som virkelig "oser" af jul, er meget detaljerige, og så er vi nede i noget, hvor jeg ikke selv kan tegne/komponere noget. Og så er det jo meget rart at have farvekoderne også. Tråd har jeg masser af i alle mulige og umulige farver, og str. kan jeg jo selv bestemme alt efter det mønster jeg finder. Og så er det jo bare at købe et passende stykke aida.

    Jeg plejer at stryge vliseline på bagsiden af det broderede, klippe et bagstykke i tilsvarende aida og så sætte et for i sokken, lidt ala julepatchwork-stof. Til sidst bliver den kantet med bredt rødt kantbånd og en strop til ophængning.

    På den måde tror jeg den holder længst til alle de små hænder der gennem årene skal tjekke om julemanden har været der.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Ja, efter mange overvejelser og "prøveopsætninger" endte det alligevel med, at julesokken blev en købesok på hvidt stof. Der fulgte godt nok hvid filt med til bagsiden, men jeg har istedet brugt noget julestof og dobbeltklæbende fliseline, og så sat foer i sokken også, så der ikke risikerer at blive hevet små tråde ud fra bagsiden af de små nysgerrige fingre der leder efter pakker fra julenissen.

    Jeg tror nok lige jeg har lært at læse beskrivelsen ordentligt, når jeg næste gang skal købe færdige broderipakker. Især dér hvor der står hvor mange tern der er pr. cm. Denne sok var een af dem, hvor der var rigtige mange tern = rigtige mange små sting, men med et par glasøjne gik det alligevel, og jeg synes da selv resultatet blev ok.

    Næste projekt er en modificeret julekalender på 50x75 cm. - på blåt stof - hvor jeg ikke broderer tal på, men i stedet sætter et bagstykke på, foer og så et ophæng til bagstykket der skal være lidt højere end det broderede forstykke. Så bliver det ligesom en lille gavesæk - håber jeg. I skal nok få resultatet at se, når jeg engang bliver færdig.

    Så desværre ligger varmestuestrikkeriet lidt stille i øjeblikket, men jeg skal nok tage revanche.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Birgitma Gæst
    Hvor er den blevet flot.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Prøvede lige klausus google og se hvad jeg fandt:
    http://www.needlepointfun.com/welcom5cross.htm
    Nr 2 sok er også til en alexander. Det er da lidt sjovt.

    Jeg skal selv igang med at finde ud af hvilken sok min datter skal have. Hæklet, strikket, broderet, patchwork. Hun syntes først det er sjovt næste jul tror jeg så der er tid endnu men tankerne flyver allerede :) Havde selv en nisse min mor har broderet - sjovt nok også på blå aida :) Men ikke en sok - bare et billede. Og her hængte så en lille pakke hver morgen. Syntes bare ideen med sokken er så sød. Har også overvejet at købe en kit til julepost og så kan pakken lægges deri. Har aldrig brudt mig om de der med 24 pakker der hænger der hele måneden. Så er det jo ikke hver nat nissen kommer.
    Zuzzan

  8. #8
    Tina Gæst
    Hold da op en flot julesok du har broderet til Alexander.

    Det er ok med en pause fra varmestuestrikkerierne - vi ved jo du vender stærkt tilbage

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Den er bare rigtig, rigtig flot, din julesok, missemor
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    22 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sønderjylland, 6093
    Indlæg
    22
    Sikke en smuk sok, du har lavet
    Livet er så smukt, som man gør det til.
    Carpe diem.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •