Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Bølgetæppe eller ej

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169

    Bølgetæppe eller ej

    Hej alle jer hæklere.

    Jeg har lige fået en masse bomuldsgarn af en veninde(en hele bærepose) det er tykt 8/8. Nu er mit spørgsmål, om jeg kan hækle et af de der lækre bølgetæpper eller om det bliver for tungt. Jeg vil selvfølgelig starte med lidt færre luftmasker. Jeg hækler næsten aldrig, men ved heller ikke rigtig hvad jeg ellers skal lave af det tykke bomuld. Nogen gode råd?

    Vh. Jeanet

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    jeg tror det bliver ret tungt med et tæppe i ren bomuld. men du kan jo bruge det til mange andre ting, noget børnetøj kan man godt bruge det til, ellers til tøjdyr, grydelapper, klude og håndklæder.

    der er sikkert flere ting det kan bruges til :)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Ja jeg tænker det også, men de bølgetæpper jeg har set rundt om på strikkebloggene er hæklet i rent bomuld. Det tynde godt nok, men de er ret store. Det kan godt være jeg skal finde på noget andet, er bare ikke helt tosset med at strikke i bomuld. Jeg hækler som sagt ikke så meget, så har heller ikke rigtig føling med det og måtte lige have second opinion.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    tøjdyr er sjove at hækle i bomuld og grydelapper er nemme, jeg plejer at strikke mine håndklæder :) altså sådan nogle små køkkenhåndklæder...at der er nogen der hækler tæpper i ren bomuld er jo nok en smagssag, jeg har faktisk aldrig prøvet.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Du kan godt hækle firkanter til et tæppe, men på grund af tyngden vil jeg gå helt op i hæklenål 5 eller 6, så bliver det stadigvæk flot at se på, og dejlig at have over skulderen en sommer aften.

    Du kan også hækle firkanter på 3½ til 4 også lave en vest af dem, det er moden lige nu har jeg set.

    Her er der opskrift på en hæklet elefant http://www.hundeuld.dk/opskrift%20index.html den vil også se sød ud i mange farver
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Ja, det havde jeg slet ikke tænkt på, jeg tror sådan et tæppe af oldemorsfirkanter er det jeg vil kaste mig ud i. Det er også et godt projekt hvor jeg kan have gang i noget strik "on the side". Som hundeuld skriver, er det dejligt at have over skulderene om sommeren. Jeg har også godt set at de er de er blevet moderne til alt muligt, veste, kjoler, ect.Mafalda sådan nogle tøjdyr var heller ikke noget dårligt bud og jeg ved med sikkerhed at der bliver noget garn i overskud, så hvis det går godt med de der firkanter tror jeg også jeg vil have mod på et tøjdyr eller to. Tak for rådene. Bølgetæppet er lagt på hylden, det må blive en anden god gang.

    Vh. Jeanet

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •