Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 23

Emner: HJÆLP! opskrift på HULKRUS

  1. #1
    Minasd Gæst

    Bekendtgørelse HJÆLP! opskrift på HULKRUS

    Ønsker hjælp til at finde en opskrift på hulkrus pige bluse og/eller dame!
    Jeg har søgt og søgt og finde kun folks billeder af det de har lavet på nettet men aldrig opskrift på det.
    Hvis nogen sidder inde med en være sød at sig til.

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Det er, så vidt jeg husker, en opskrift af Helga Isager - og der er muligvis endda copyright på den.

    Måske kan bogen, den er i findes på biblioteket, hvis den ikke er for ny endnu.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg har lige søgt lidt på Google og nåede frem til et billede på en blog. Her blev henvist til en bog af Helga Isager der hedder "Strikketøj" .

    På Fredericia Bibliotek er der 3-4 måneders ventetid på denne bog. Måske kan du være mere heldig.
    Knus Rita

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2007
    Geografisk sted
    Skjern
    Indlæg
    220
    Hvis du er medlem (gratis) på ravelry.com kan du prøve at søge på "honeycomb" - så vidt jeg kan se ligner mønsteret meget Isagers, og så har du måske selv en opskrift på en trøje, hvor du kan få det "flettet ind".

    Alternativt kan du følge med på denne blog: http://www.hverkenfuglellerfisk.dk/?p=4168
    Hun kommer vist snart med en opskrift, som kan købes via Etsy.

    Ellers må du - som jeg - vente tålmodigt i bibliotekskøen .

  5. #5
    Enaj Gæst
    Hulkrusmønsteret er det samme som der er brugt til Circle Socks og hvis man har en basis-opskrift at gå ud fra, så er det nemt at lave sin egen hulkrustrøje.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2007
    Geografisk sted
    Skjern
    Indlæg
    220
    Enaj, de strømper er da bare ikke til at stå for. Jeg har ellers ikke den store succes med at strikke strømper, men disse skal da vist prøves af.

    Hvad svarer "size 1" strikkepinde til i danske størrelser - 2,5?

  7. #7
    Enaj Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af conras Se meddelelser
    Enaj, de strømper er da bare ikke til at stå for. Jeg har ellers ikke den store succes med at strikke strømper, men disse skal da vist prøves af.

    Hvad svarer "size 1" strikkepinde til i danske størrelser - 2,5?
    Size 1 svarer til 2,25. jeg har strikket strømperne på p nr 2,5 og det fungerede fint.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2007
    Geografisk sted
    Skjern
    Indlæg
    220
    Super, tak.

  9. #9
    Minasd Gæst
    Tak til alle som kom med gode ideer til mig. Det var på http://www.hverkenfuglellerfisk.dk jeg så blusen og fik lyst til at lave en til min lille pige. Det jeg er bange for er at jeg kommer til strikke den for stor. Har talt lidt med svigermor som kender til hulkrus fra vævning. Jeg må prøve mig frem så, hvis jeg ik kan låne bogen på bib eller købe mig til en opskrift :)

  10. #10
    Minasd Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Enaj Se meddelelser
    Hulkrusmønsteret er det samme som der er brugt til Circle Socks og hvis man har en basis-opskrift at gå ud fra, så er det nemt at lave sin egen hulkrustrøje.
    Jeg tror lige at jeg også vil prøve mig med de strømper, selvom jeg aldrig i mit liv har prøvet at strikke strømper. :)

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •