Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hjælp mangler fil til blå dongle

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40

    Hjælp mangler fil til blå dongle

    Jeg har købt en Bernina Artista 630 og medfølgende program DesignerPlus V4. Der medfølger en blå dongle. Når jeg installerer programmet (på XP) kommer jeg til at min dongle skal findes. Her får jeg at vide at jeg mangler en fil der hedder "aksusb.sys" - den skulle findes på Alladin install disk. Den kan jeg ikke finde nogen steder. Er der nogen der kender problemet, ved hvor filen kan hentes.
    Håber på hjælp. Hilsen Birte

  2. #2
    klasus Gæst

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40

    Blå dongle

    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Tak for dit svar. Jeg har været på siden og set efter mulgiheder. Jeg har prøvet at downloade de 2 første: HASP4-DRIVER_SETUP.ZIP og HASP4 driver cmline.zip.
    Jeg kommer ikke rigtig videre med det. Min blå dongle lyser rødt, men når jeg prøver at åbne Bernina artista får jeg følgende svar: HASP Device Driver not installed (-100)
    Håber dette giver oplysninger, så det kan komme til at fungere.
    Hilsen Birte

  4. #4
    klasus Gæst
    Jeg har kigget lidt mere, og kan se, at det er et kendt problem for bernina - Der ligger tilsyneladende en løsning her http://dk.bernina.com/search-sDK.html men da jeg ikke har en Bernina er jeg ikke registreret på deres hjemmeside, så jeg kan ikke kigge nærmere på de filer, der ligger under denne løsning.

    Har du haft din dongle isat mens du installerede driveren?? Hvis ja, så prøv det omvendte (ja, jeg ved det lyder mystisk, men drivere er og bliver mystiske...........) En ting jeg også plejer at afprøve er, at genstarte hhv. med og uden enheden isat - Det sidste her er bare strøtanker...

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Jeg har også været på Bernina og læse, jeg kom nok ikke så langt, da der ret tydeligt blev gjort klart, at de ikke længere understøtter V4 versionen.
    Jeg har fundet en løsning og programmet kører - Hurra. Det er netop i dette øjeblik og jeg ville så ind for at skrive det, da jeg så dit svar.
    Jeg fandt en side http://www.santarosa.k12.fl.us/pdc/d...na/default.htm Denne side forklarer meget tydeligt, hvordan man skal gøre. Jeg installerede blot HASPUserSetup.exe. Derefter satte jeg min dongle i, den blev installeret og programmet kører. Håber nu, der er andre der kan få gavn af denne vejledning.
    Hilsen Birte

  6. #6
    klasus Gæst
    Det var bare at du fik klaret problemet

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •