Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Pfaff laver knuder under stoffet....?

  1. #1
    annped Gæst

    Spørgsmål Pfaff laver knuder under stoffet....?

    Jeg mangler virkelig hjælp til at løse mit mysterium....

    Jeg er ved at sy noget skind (kun to lag)
    Men det bliver ved med at lave knuder under skindet:(
    Jeg har en pfaff quilt expression 2046. Jeg har ingen teflon trykfod, så har prøvet at lægge pergament papir både foroven og forneden. Det gjorde ikke knuderne/løkkerne vildt mindre. Jeg har prøvet at stille på trådspændingen, uden at jeg fik held med at knuderne forsvandt helt. Stinglængden løser det heller ikke. Jeg har tjekket om det hele er trådet korrekt og det er det. Nålen har jeg også prøvet at skifte ud, det er iøvrigt en skindnål.

    Så hvad er det lige jeg har overset???

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    19 Jul 2008
    Geografisk sted
    6091 Bjert
    Indlæg
    61
    Min Pfaff laver nogle gange samme fejl - og jeg har fundet ud af, at det skyldes, at jeg ikke har fået den trådet helt rigtigt øverst ved trådrullen - noget med, at jeg lige skal trække den ordentligt til. Håber, du forstår.

    Jette

  3. #3
    annped Gæst
    Tusind tak for tippet:)
    Jeg kunne ikke se der var noget galt, men tråden den om alligevel, oog sørme om den ikke bare syer så flot nu:) Håber den bliver ved med det:) Mærkeligt, med den fejl...

  4. #4
    Inger1 Gæst
    Jeg vil nu foreslå dig at få en teflon fod, fordi så glider skindet. Du skal nærmest trække eller rykke i skindet for at føre det frem, nålen når at soppe flere gange samme sted herved kommer en ujævn søm.
    Har prøvet det.
    Inger

  5. #5
    annped Gæst
    Ja jeg må nok hellere ønske mig sådan én til jul:)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Jeg har samme symaskine som dig, og syr også en del i skind. Det er rigtigt, at man skal være omhyggelig med trådningen. Jeg har også af og til bøvlet med den, hvor en 'omtrådning' har løst problemet.

    Jeg bruger altid bare en almindelig nål, og så slår jeg overtransportøren til, så jeg har ikke haft brug for nogen speciel trykfod - endnu. Men får det nok snart, da jeg skal på kursus i cykelslangetasker, og i den forbindelse har fået at vide, at jeg skal bruge én...
    Mvh. Mormal.

  7. #7
    annped Gæst
    Mormal: Det var da skønt at du har en maskine magen til min, så kan det være du kan hjælpe mig en anden gang
    Jeg har ikke så meget erfaring, men jeg tror bestemt at min symaskine kan en hel del, det er bare mig det er galt med

    Jeg vil da lige prøve den sorte overfodshalløjsa, den er endnu ikke udforsket;) He he

    Det kursus lyder da til at være vild spændende:) Kan huske jeg har set et sted hvor cykelslangetasken var beklædt med små runde stykker af slanger. Det så vildt "boheme luksus" ud:) God fornøjelse. Husk at tage billeder:)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •