Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Mønster til Irish Plaid

  1. #1
    Nora Gæst

    Mønster til Irish Plaid

    Tak for hjælpen sidst jeg søgte hjælp til at finde patchworkmønster her på Rokken. Nu prøver jeg derfor igen.
    Jeg har fundet dette flotte mønster på nettet på et patchworktæppe. http://www.quilterscache.com/I/Irish...ock_Page2.html Der er også en udførlig syvejledning med og skabelon, men det er kun til de inderste firkanter. De to yderste mønstre er der ingen skabelon eller vejledning til. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde dem, eller som kan "regne" mønsteret ud, vil jeg være meget taknemmelig.
    Hvis i ikke kan hjælpe med dette mønster, er der så nogen der har noget lignende? Jeg er vild med de irske snoninger, så det skal være noget i den retning.
    Tak Nora

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    Bornholm
    Indlæg
    194
    Citat Oprindeligt indsendt af Nora Se meddelelser
    Tak for hjælpen sidst jeg søgte hjælp til at finde patchworkmønster her på Rokken. Nu prøver jeg derfor igen.
    Jeg har fundet dette flotte mønster på nettet på et patchworktæppe. http://www.quilterscache.com/I/Irish...ock_Page2.html Der er også en udførlig syvejledning med og skabelon, men det er kun til de inderste firkanter. De to yderste mønstre er der ingen skabelon eller vejledning til. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde dem, eller som kan "regne" mønsteret ud, vil jeg være meget taknemmelig.
    Hvis i ikke kan hjælpe med dette mønster, er der så nogen der har noget lignende? Jeg er vild med de irske snoninger, så det skal være noget i den retning.
    Tak Nora
    Hvis du tykker på det understregede A ,er det link til border mønsteret også B'et på hjemmesiden , der skal så en lige bort hele vejen rundet til sidst..
    Håber det kan hjælpe dig.
    KH Bamsefar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    Bornholm
    Indlæg
    194
    Citat Oprindeligt indsendt af Nora Se meddelelser
    Tak for hjælpen sidst jeg søgte hjælp til at finde patchworkmønster her på Rokken. Nu prøver jeg derfor igen.
    Jeg har fundet dette flotte mønster på nettet på et patchworktæppe. http://www.quilterscache.com/I/Irish...ock_Page2.html Der er også en udførlig syvejledning med og skabelon, men det er kun til de inderste firkanter. De to yderste mønstre er der ingen skabelon eller vejledning til. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde dem, eller som kan "regne" mønsteret ud, vil jeg være meget taknemmelig.
    Hvis i ikke kan hjælpe med dette mønster, er der så nogen der har noget lignende? Jeg er vild med de irske snoninger, så det skal være noget i den retning.
    Tak Nora

    Prøv at klikke på det understregede A + B så kommer der en ny side frem, til sidst skal der en lige bort hele vejen rundt.
    Håber det kan hjælpe dig.
    KH Bamsefar

  4. #4
    Nora Gæst
    Hej bamsefar. Jeg har kigget på de to links (A + B), men troede, at det var det mønster som var vist, hvordan man skulle sy sammen! Jeg kan vist ikke overskue det i hoved. Det må vist prøves inden det giver den store mening for mig.
    Tak for hjælpen.
    Nora

  5. #5
    Ege Gæst
    Here's an Original Quilt layout with four blocks by five with a pieced border (A + B), then a straight border!

    ved at printe mønstre A og B ud har du mønstret til kantborden ............som bamsefar skriver

    og selvet mønstret til det i midten af tæppet finder du på "PAGE 1" og klik på "CLICK FOR THE TEMPLATES" der dukke selve mønstret op som du printer ud
    Held og lykke

  6. #6
    Nora Gæst
    Ok, nu har jeg klippet og klistret i papir for at finde ud af møsteret.
    Template på side 1 er mønsteret på de inderste kvadrater. Mønsteret er en fjerdedel og der skal derfor laves fire ens stykker som sys sammen for at give de inderste kvadrater. Så langt var jeg kommet inden jeg skrev her i Rokken.
    Mønster A + B på side 2 troede jeg udmidelbart var det samme, så havde ikke kigget ordentligt på dem. Det har jeg nu og det viser sig, at;
    Mønster A er siderne til det yderste mønster (det grønne) og skal kun laves en gang pr. firkant.
    Mønster B er hjørnerne til det yderste mønster og skal kun laves en gang pr. kvadrat.
    Jeg kan ikke se, hvor mønsteret til de mellemlæggende kvardrater er?!?! Halvdelen er template på side 1 to gange, men hvor er den anden halvdel? Der er også forskel på den andne halvdel, alt efter om det er til siderne eller til hjørnerne.
    Giver det mening? Er der noget jeg har overset? Det skulle nok være muligt at tegne det op selv, hvis det ikke er der.
    Tak for hjælpen indtil nu. Nu tør jeg da gå igang med det, uanset om der mangler noget eller jeg igen har overset noget.
    Nora

  7. #7
    Ege Gæst
    mønstre nr B skal kun laves 4 af / print/kopiere
    mønstre nr A skal laves 18 af som udprintes/kopiers
    A skal tapes (se foto )og husk at tegne en sømrum omkring den tapede mønstre jeg har glemt det på fotoet forneden !!!!!!!!

    hele tæppes skal jo syes "Over papir" alså følg tallene .....læg stof på sy og buk om , næste og til allersidst rives papiret af på bagsiden
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    Nora Gæst
    Hej Ege Tak for din forklaring. Jeg er helt enige i den. A + B er til det yderste mønster, hvor baggrunden er grøn. Jeg kan bare ikke finde ud af den næste række af kvadrater i tæppet. Det er den række jeg ikke kan finde mønster på. Jeg har regnet ud, at det er to gange template på side 1, men hvordan skal den anden halvdel af kvadraterne se ud? Og der må også være forskel i den anden halvdel i forhold til, om det er dem i hjørnerne eller dem på siderne eller er det mig der ser det helt forkert?
    Nora

  9. #9
    Ege Gæst
    de 20 felter i midten er møntret fra denne
    http://www.quilterscache.com/images3...hplaidtemp.gif dem skal du lave 80 stk af og jeg tror at du kan måske have to på et ark kopi papir og igen skal der følges nummerne for sygning af de fire små blokke der blir til 1 af de 20 midterblokke , se foto
    Håber det er dette du spørger om ............kanten består kun af de to blokke som jeg omtaler tidligere
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Ege : 17-09-2009 kl. 20:37 Årsag: mangler billede

  10. #10
    Nora Gæst
    OK Ege nu er har jeg forstået det. Kunne simpelthen ikke forstå, hvad du mente, da jeg var overbevist om, at der var forskeld på de inderste 6 kvadrater og de omkringlæggende (inden den grønne kant). Efter at have lagt papri over den grønne kant, kan jeg se, at de faktiske er ens alle sammen! Utroligt så meget det kan gøre med den grønne kant. Det giver et optisk bedrag af, at de er anderledes. Undskyld, det var lige før, jeg mente det var dig der var langsom til at forstå, hvad jeg mente. Tak fordi du ikke opgav at få mig til at forstå.
    Nu glæder jeg mig rigtig meget til at starte på tæppet, når jeg lige har afsluttet et par andre projekter. Jeg skal nok lægge et foto ind, så du kan se, hvad du har været med til at få lavet.
    Tusind tak for hjælpen.
    Nora

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •