Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Tand feen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Tand feen

    Er der nogen der har sjove historier ang. mælke tænder skift da de var børn

    Da jeg var barn i 1950 fik 2 øre for hver tand, den lå under hovedpuden, hvor vi havde lagt tanden om aftenden.

    Vores egen datter fik 10 kr under hoved puden da tænderne faldt ud, tænderne blev så lagt i en lille træ krukke som mormor var kommet med ( skal lige have ledt den frem, så får i billed ) den hed tandfees krukken.

    Kan i fortælle noget...
    Sidst redigeret af hundeuld : 15-09-2009 kl. 10:00
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Mit barnebarn på 6 har lige tabt sin første tand, og skulle lægge tanden under puden, han havde en ide om at købe en temmelig dyr ting næste dag. Min datter sagde at så mange penge fik han nok ikke for en tand, hvorpå lillebror på 5 foreslog ham at tage en hammer og slå nogle flere ud!!!!

    Lillebror har altid en løsning på alt!!!
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Her har børnene en lille æske som tanden kommer i. Derefter bliver den lagt under puden.

    Næste morgen ligger der så en mønt og nogle gange en lille gave.

    Hvis en tand falder ud sent på dagen er det ikke sikkert tandfeen kan nå det. Hun har jo mange hun skal besøge. (Ikke et ord om at moren en gang kom til at glemme tanden og lynhurtigt måtte opfinde en historie til et ulykkeligt barn)
    Hilsen Musse


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    I min familie har der aldrig været ret meget af det med at tro på den slags væsner, jeg soglte mine mælketænder til mig far! Jeg fik 5 kr for hver og en enkelt gang fik jeg ham overbevist om at en plobme var 25 ører ekstra værd....det var den måske også for så havde jeg jo ikke det hul i tanden mere! Det var i slutningen af 70erne starten af 80erne...

    iøvrigt den med det ulykkelige barn har jeg prøvet med julemanden, jeg måtte sige til den unge dame at han måske havde haft travlt den nat, men hvis nu hun gik ud og børstede tænder kunne det være han nåede at komme i mellemtiden :P

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg kan godt huske, at jeg sommetider havde en rokketand (måske var jeg allerede dengang på vej til at blive medlem af Rokken) , som jeg tit gik og rokkede med. Men jeg kan ikke huske, at jeg fik noget når jeg tabte en tand.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Jeg fik også en femmer eller tier pr. tand. Jeg troede fuldt og fast på at der kom en fe om natten så jeg blev lidt skuffet da jeg fandt mine tænder i mors smykkeskrin da jeg blev lidt ældre. Men sådan var det jo også med julemanden. Ham ødelagde en pædagog faktisk for mig og så ødelagde jeg det til gengæld for min stakkels lillesøster. Men hvorfor gemmer mødre egentlig tænderne? Nu har jeg jo selv en lille og hun skal da også have besøg af tandfeen eller noget lign. fordi jeg syntes det er en stor milepæl i barnets liv at skifte tænder men har aldrig helt forstået hvad man gemmer bisserne til/for.
    Zuzzan

  7. #7
    Birgitma Gæst
    Jeg har aldrig selv fået noget for mine tænder, men kan nikke genkendene til det med at en tandfe har travlt, vores børn får 20 kr pr tand af feen og den minste tror på hende endnu.

    Til zuzzan Min søster har fået lavet et smykke ved guldsmeden til begge hendes børn af den første tand de har tabt, det har de fået i gave til deres konfirmation.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Jeg fik også min første tand jeg tabte i en halskæde (tandlægen hjalp mig dog med at tabe den)
    Kig gerne forbi min blog

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Gad vide om det var sådan noget min mor havde i tankerne. Idag har jeg dem vist selv i smykkeskrinet og ved ikke rigtig hvad jeg skal med dem. Kan ikke lide at smide dem ud though.
    Zuzzan

  10. #10
    verdens bedste Gæst
    Mine piger fik ikke noget af tandfeen da de var børn. Men jeg gemte derers tænder. Fik lavet søde halskæder af tænderne som de fik til deres konfirmation, Har gjort det samme til vores barnebarn. Da jeg havde en rund fødselsdag , fik jeg dette søde hals smykke med en af hver deres tænder. Vh verdens bedste
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •