Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Babyopskrifter

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432

    Babyopskrifter

    Kære alle

    Hvis I ligger inde med gode opskrifter på babytøj, så hører jeg gerne fra jer. Vi har ikke nogen bedstemødre til at svinge pindene, så jeg må selv igang.

    Garnstudio har jeg afsøgt og fundet flere ting, jeg skal i gang med, men mon ikke, der findes en masse opskrifter på andre uundværlige ting?! Jeg kunne fx rigtig godt tænke mig en opskrift på body'er m/u ærmer og tryklåse i "bunden", hvis nogen ligger inde med sådan en eller lignende.

    På forhånd tak.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Endnu en gang tillykke med de to streger. Der er ting man syntes ser søde og gode ud mens man venter men som ikke er det og og så er der ting der ser smadderkedelige ud der viser sig bare at være superpraktiske. En af mine favoritter er denne:
    http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=25&lang=dk

    Jeg kan regne mig frem til at du har termin i foråret/starten af sommeren - afstem dette med dit garnvalg og vid så også at til de helt små vil man ofte bare vælge en body fordi det er så varmt - derfor kan du ende med slet ikke at få det strikkede brugt. Mit råd er derfor at du strikker til den varme sæson der kommer efter dit barn er født. Jeg har f.eks strikket en del i uld til 4-6 mdr og det er jeg superglad for nu.
    Huer er svære at lave for man ved ikke hvor stort ens barn hoved er før det kommer og de er så hurtige at lave så vent med dem. Og huer - man bruger dem altså ikke om sommeren hvis vejret er som det har været i år. Futter.. de fleste jeg har prøvet virker ikke efter hensigten - de taber dem. Har ikke forsøgt mig med strikkede sokker men måske det vil fungere. Dog skulle disse i arwetta være gode (men har ikke prøvet endnu fordi dem jeg har lavet er for store) http://www.silkeborg-uld.com/ fordi de sidder ret tæt til - når størrelsen nås.
    Strik lækre bluser. Dem med slå-om som luner lidt ekstra på maven har jeg kun hørt ros fra min søster som har et vinterbarn. Cardigans er også et hit - der går ikke længe før de fleste små hader både "over hovedet" og "ærmer på" Men en cardigan der kan sniges på er ikke nær så forhadt.
    Zuzzan

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Tak, Zuzzan, du er bare guld værd!!! Det er simpelthen fantastisk med den slags tips. Dem vil jeg helt sikkert bruge - og ja, du har ret, termin i maj, så der er læææænge til. ;o)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2009
    Geografisk sted
    Esbønderup, nordsjælland
    Indlæg
    124
    www.hendesverden.dk og www.familiejournalen.dk er også fulde af smadder søde opskrifter.. MEN.. hold øje med småfejl der evt kan være
    Glade forårshilsner fra Strikkefeen

  5. #5
    Rysse Gæst
    Du kan låne en bog på biblioteket der hedder: Strik til ønskebørn af Erika Knight. Der er nogle rigtig søde modeller til både drenge og piger.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Tak, Zuzzan, du er bare guld værd!!! Det er simpelthen fantastisk med den slags tips. Dem vil jeg helt sikkert bruge - og ja, du har ret, termin i maj, så der er læææænge til. ;o)
    Nyd du ventetiden det er hårdere arbejde end man tror når de først er der men også så uendelig dejligt at jeg slet ikke kan beskrive det. Når jeg kigger på Ester som nu er tre måneder forstår jeg næsten ikke at hun er min, så perfekt og så dejlig. En anden ting.. du ved jo nok ikke hvad kønnet er endnu men selv om du får det at vide så er der altså meget sagt ved at vente med at strikke de lidt sværere og større ting til de er kommet for de er jo deres helt egne personligheder og nogle af de ting jeg har lavet kommer Ester aldrig til at bruge fordi farverne er forkerte eller de simpelthen ikke klæder hende. Åh ja og tæpper.. lav små tæpper i str. barnvogn og lidt op af. Vi har 8-10 fordi mine veninder gik amok og strikkede og hæklede til mig. Jeg købte selv 4 fordi jeg læste på en hjemmeside det skulle man bruge. Jeg tænkte jeg aldrig fik dem alle brugt men faktisk ligger der pt kun 3 i skuffen der ikke har være i brug endnu. Så kommer der lidt gylp, så er det ene en bedre varme end et andet til noget bestemt og så videre. Det er jo i mange forskellige kvaliteter jeg har alt fra dejlig blød merino over ren bomuld til blandingsgarner og sågar et i acryl. Hvis du har brug for tips til andet end babytøj så skrive gerne en pb til mig - jeg har jo selv lige været hele møllen igennem så måske jeg kan spare dig for noget research :)
    Zuzzan

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Hejsa

    Jeg har en del opskrifter på baby-tøj.

    MEN det er det bedste af diagrammer.

    Både strik og hækle.

    Skriv en PM med din mail-adresse, hvis du er interesseret.

    Og - sidst men ikke mindst - TILLYKKE med den kommende vidunder.
    supersine669

    carpe diem

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Strikkefeen, tak for links, dem vil jeg studere nærmere!

    Rysse, den må jeg se, om de har her i byen. Tak for tippet.

    Zuzzan, jeg havde ikke lige fanget, at det var så nyt. Stort tillykke! Det kan sagtens være, der pludselig tikker en pb ind til dig.

    Supersine, det var en flot tilbud, tak for det! Jeg sender dig lige en pb med min mailadresse. Jeg kan ikke finde ud af at læse hækleopskrifter, men at få fingre i nogle strikkeopskrifter/-diagrammer ville være mere end fint!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •