Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Rundt på rundpinde....

  1. #1
    jordemoderen Gæst

    Flov Rundt på rundpinde....

    Jeg håber at i kan hjælpe mig med lidt simpel begynder-strikketeknik.

    Jeg vil gerne strikken en bluse hvor opskriften lyder på bryst og rygstykket strikket i 2 dele som vanligt. Jeg kunne godt tænke mig at strikke både ryg og bryst på samme tid...altså rundt på rundpind, så jeg undgår at skulle sy dem sammen bagefter.

    Med hvad sker der så med alle vrang-rækkerne....de forsvinder jo, da det kun er ret rundt!?!

    Der er snoninger på både ryg og bryst....strikker jeg bare alle retpindene og glemmer vrangpindene eller hvordan??

  2. #2
    JanJac Gæst
    Du kan sagtens strikke rundt, men du skal huske at hver anden omgang ret på rundpinden er lig med vrangpind ifølge opskriften. Du skal bare finde en metode til at holde styr på retomgange og vrangomgange (strikkes ret når du strikker rundt).

    Håber du forstår hvad jeg mener.

    God fornøjelse

    Janne

  3. #3
    Tut Gæst
    Når jeg skal tælle omgange, tager jeg så mange tændstikker som der er omgange. Dem lægger jeg til venstre. Første pind 1 tændstik flyttes mod højre, anden pind til højre o.s.v. indtil jeg når til sidste pind, så flytter jeg alle tændstikker til venstre. For mig er det nemt at holde øje med omgangene. Jeg håber dette er til at forstå og måske kan bruges af af jer "Rokkere".

    fra Tut

  4. #4
    jordemoderen Gæst
    Dvs at jeg skal strikke en omgang med mønster og en omgang ret og en omgang mønster og en omgang ret osv derud af. Altså skiftevis mønster og ret??

  5. #5
    Tut Gæst
    Uden at have læst opskriften lyder det som det rigtige.

    Når jeg strikker på rundpind laver jeg en løkke af en anden farve garn og sætter der hvor omgangen starter, du kan også bruge en maskemarkør.

    fra Tut

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.844
    Eller sætte en sikkerhedsnål, der hvor omgangen ender/begynder.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    jordemoderen Gæst
    Tak for alle rådene. Nu er jeg med ;-)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •