Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18

Emner: Hvilken sæbe skal jeg bruge?

  1. #1
    Karin Broustbo Gæst

    Spørgsmål Hvilken sæbe skal jeg bruge?

    Hej
    Efter alle jeres udførlige beskrivelser tror jeg nu jeg er klar til at
    gå i gang med at filte i vaskemaskinen....
    har dog lige et par spørgsmål
    skal det der skal filtes gøres våd med en speciel sæbe inden det
    puttes i vaskemaskinen eller tilsætter i det i vaskemaskinen, og hvilken
    sæbe bruger I
    Bliver glad hvis nogen gider svare - så jeg kan komme igang

    MVH
    Karin

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Prøv at kigge her. http://www.hundeuld.dk/filthjemmesko.html Prøv også her på Rokken i søgefelt at skrive "filtning i vaskemaskine" så skal du bare se, hvad der dukker op . Jeg putter en masse tøj i vaskemaskinen samtidig og starter med at vaske en gang på 30 grader. Så kan det få en gang mere på 40 grader, hvis det ikke er krøbet nok.

    Første gang jeg prøvede at filte skulle det færdige resultat være hjemmefutter i str. 42. Det blev hjemmefutter i str. 26. De var vasket på 40 grader og der var ikke andet i vaskemaskinen.
    Sidst redigeret af Rita : 07-09-2009 kl. 22:10 Årsag: Tilføjelse
    Knus Rita

  3. #3
    OPR1 Gæst
    Du behøver ikke bruge specialsæbe, faktisk behøver du slet ikke bruge sæbe, da det er varmen der gør, at det strikkede filter.

    Jeg gør som Rita, altså har et par store håndklæder eller et par cowboybukser med i vaskemaskinen. Jeg forsøger som regel først ved 30 grader og er det ikke filtet nopk, så prøver jeg igen ved 40 grader

  4. #4
    lis ai Gæst
    Jeg har læst på en hjemmeside, at vedkommende vaskede futterne med læsten i så futten fik den ønskede størrelse med det samme.
    Kan det være rigtigt?? Kan læster af flamingo tåle det, selvom de bliver pakket ind i en plastikpose ?

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Se det har jeg også læst og ikke mindst afprøvet.... . jeg foretrækker at sætte dem på bagefter.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Se det har jeg også læst og ikke mindst afprøvet.... . jeg foretrækker at sætte dem på bagefter.
    Tak for svaret Hundeuld; Men hvordan havde læsten det ?

    Og et spørgsmål mere: Vasker I finvask eller kogevask ?

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Skolæsten kan godt holde til en gang vask - også uden at blive pakket ind. Men jeg er også mest til at vaske uden skolæst. Den kan nemt hoppe af under vask - også selv om jeg har trukket sytråde over den foroven.

    Jeg starter på 40 grader, og næste vask kan så evt. blive på 50 grader alt efter hvor stor den er efter 1. vask.
    Knus Rita

  8. #8
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rita Se meddelelser
    Skolæsten kan godt holde til en gang vask - også uden at blive pakket ind. Men jeg er også mest til at vaske uden skolæst. Den kan nemt hoppe af under vask - også selv om jeg har trukket sytråde over den foroven.

    Jeg starter på 40 grader, og næste vask kan så evt. blive på 50 grader alt efter hvor stor den er efter 1. vask.
    Tak for svaret Rita.
    Jamen så er jeg næsten klar til min første filtning - må lige ha` bestilt tid på vaskeriet.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Husk ar bruge en vaskepose......snakker jo af bitter erfaring ;-))
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  10. #10
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af susana Se meddelelser
    Husk ar bruge en vaskepose......snakker jo af bitter erfaring ;-))
    Hvad skete der? fortæl fortæl fru kammerherreinde......øh

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •