Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 18 af 18

Emner: Hvilken sæbe skal jeg bruge?

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har da ikke nogen vaskepose. Hvad skulle jeg dog bruge sådan én til? Så, hvis jeg en dag skal filte noget, må jeg nok i byen og se, om jeg kan finde en vaskepose først.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Hvad skete der? fortæl fortæl fru kammerherreinde......øh
    Ja der skete det at min vaskemaskine gik i stykker, fordi der kom uldfnuller i pumpen, det kostede 1500 kr og så havde jeg ca 80 liter vand på gulvet i badeværelset Det værste af det hele er at tasken ikke blev til taske, men til en ganske uformelig og ubrugelig klud

    så HUSK vaskepose!!!!!
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    18 Feb 2007
    Geografisk sted
    9560 Hadsund
    Indlæg
    76
    jeg filter meget og jeg laver sko, tørklæder, tasker, hatte, vanter osv. jeg filter oftest i hånden, da jeg syntes at man bedre kan kontrolere procesen. Bla. hvilken vej det krymper mest. er der et tyndt sted kan man nå at sætte mere på osv.

    jeg bruger sæbespåner 1/2 dl til 1 liter vand.det gør at fibrene bedre kan gribe i hinanden

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    18 Feb 2007
    Geografisk sted
    9560 Hadsund
    Indlæg
    76
    Ps. kom lige i tanke om, at der er stor forskel om det er strikket det, der skal filtes eller det er af karteflor.
    men ellers put det i en sortsæk og bind for den så kan du putte det i din tørretumbler, hvis det er gennem vædet med sæbevand. ca 30-45 min er nok.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja, jeg ville også sige sæbespåner til filtning i hånden.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Mosterkoster Gæst
    Jeg vil lige sige, at jeg har filtet en del i vaskemaskinen og har gjort det uden problemer og uden vaskepose. Men min maskine er der heller aldrig fnuller i, jeg har overvejet om den simpelthen bare hakker det i stykker alt fnulleren.

  7. #17
    jannie Gæst
    Jeg har også filtet en hel del efterhånden og aldrig brugt vaskepose og vaskemaskinen er aldrig gået i stykker eller været fyldt med fnuller

  8. #18
    lis ai Gæst
    Tak for alle jeres svar og jeg tror, jeg tager rådet til mig med vaskeposen.
    Mest fordi det ikke er min vaskemaskine og fordi maskinen har et rimeligt stort mellemrum fra tromle til døråbning og der skulle mine futter nødig smutte ned.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •