Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: HJÆÆÆÆLP til hueopskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460

    HJÆÆÆÆLP til hueopskrift

    Hejsa, jeg vil gerne strikke en hue som er strikket "på den anden led", hvis man kan sige sådan. Men...ak ak jeg ka dælme ikke finde ud af hvordan dette skal forstås:

    * 2 p over alle m på p, 2 p over de første 48-50-52 m på p, 2 p over de første 38-40-42 m på p *, gentag fra *-*

    Jeg forstår at jeg skal strikke 2 pinde almindeligt først.
    Dernæst skal jeg strikke 2 pinde over 50 masker. Men hvad så med de resterende masker?
    Skal de første masker så samles op igen eller hvad, når næste 2 pinde skal strikkes?

    Temmelig forvirret hilsen
    dansbo
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    19 Jun 2008
    Geografisk sted
    Dragør
    Indlæg
    56
    Først strikker du de 2 pinde.
    Derefter:
    Strik 50 masker - vend
    strik 50 masker tilbage. (tag den første løs af, det bliver pænest)
    Derefter skal du strikke en fuld pind igen, og så får du jo alle maskerne med igen.
    Du vil nu kunne se, at striktøjet er bredere i den ene ende af pinden end den anden.
    Håber du forstår
    Venlig hilsen Fine

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Citat Oprindeligt indsendt af Fine Se meddelelser
    Først strikker du de 2 pinde.
    Derefter:
    Strik 50 masker - vend
    strik 50 masker tilbage. (tag den første løs af, det bliver pænest)
    Derefter skal du strikke en fuld pind igen, og så får du jo alle maskerne med igen.
    Du vil nu kunne se, at striktøjet er bredere i den ene ende af pinden end den anden.
    Håber du forstår
    Hej, tak for svar. Jeg læser det bare ikke som om jeg skal strikke 2 pinde over alle masker lige efter at jeg har strikket 2 pinde over 50. For der står at jeg efter de 50 skal strikke 2 pinde over de første 40 masker, og først derefter skal strikke 2 pinde over alle masker. Er det helt forkert forstået?
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  4. #4
    OPR1 Gæst
    • 2 p over alle maskerne på pinden
    • 1 pind over de første 50 masker. Vend arbejdet og strik tilbage (det giver de 2 pinde)
    • 1 pind over de første 40 masker på pinden. Vend arbejdet og strik tilbage igen (det giver 2 pinde)

    De 6 pinde gentager du bare

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Det lyder som om det er vendestrik/vendemasker.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Galleri, hvad gør jeg så når de 4 pinde er strikket og jeg skal strikke 2 pinde over alle? Skal jeg så samle de andre op som "mangler", så der er en fuld pind igen?
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  7. #7
    Mosterkoster Gæst
    Der kommer ikke til at mangle nogle du skal samle op. Du har dem stadig på pinden. Du har f.eks. 10 masker, du strikke frem og tilbage = 2 pinde. Du strikker nu 5 masker og vender, de andre 5 har du stadig på den anden pind. Så har du strikket 4 p ialt.
    Det er fordi du strikker forkortede rækker, hvilket gør, at dit strikketøj bliver bredere forneden end foroven. Så får du en hue tilsidst.
    Håber du kunne forstå det jeg skrev.

  8. #8
    Mosterkoster Gæst
    Undskyld, jeg så ikke at Galleri var online.

  9. #9
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Undskyld, jeg så ikke at Galleri var online.
    jamen det er jeg også først lige blevet, mosterkoster - så super at du lige svarede.

  10. #10
    Mosterkoster Gæst
    Jamen det var godt, så håber jeg også det er forståeligt.

    Det kan nogle gange være svært at forklare hvordan man gør, når nu man ikke har en hujende ide om, hvordan det ender med at skulle se ud. Og dem der véd det tænker ikke over at det kan være svært at forstå.

    Det er sådan jeg har det når der bliver snakket maskinstrik. En dag får jeg vel en ide om hvad det er jeg laver.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •