Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 24

Emner: Halvfjerdsertøj...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Halvfjerdsertøj...

    Puuuuuuha op af skoletasken er lige dukket en seddel om jubilæumsugen på datterens skole - den lokale. På lørdag skal et flot arrangement løbe af stabelen og hver klasse skal have et årtis tøj på... Datteren skal komme i halvfjerdsertøj.

    Jeg husker noget om lårkorte kjoler og knæstrømper, slipovere og kassebukser, en masse i fløjl og helst i brune, grønne og orange farver fra dengang mor her var barn. Men det eksisterer godt nok ikke i huset mere Håber jeg kan finde noget i genbrugen imorgen, for ellers er jeg godt nok lost.
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Ja så blev jeg da nysgerrig og gik lige på kig i gemmerne. Jeg var teenager i 70'erne og jeg kan se på billederne, at det var meget med rullekravebluse og skjorte udover, eller skjorte med en større skjorte udenpå. Generelt mindst 2 bluser og gerne smækbukser.
    Kassebukser havde jeg også, endda et par i brun fløjl - så farverne du husker er ikke helt forkerte.
    Jeg fandt faktisk et billede af et sæt tøj jeg selv havde syet på aftenskole til "kjolesyning", som det hed dengang. Det var hvid cowboystof med trykknapper til bukserne med høj linning, og tynd bomuld til skjorten. Denne skjorte havde jeg faktisk i mange forskellige udgaver, den var rigtig let at sy og netop god til at have en tynd rullekrave indenunder. Bukserne kan jeg huske var noget besværlige at sy, så det blev kun til det ene par, men så fandt jeg en anden model der lignede alm. bukser mere, og så blev der ellers syet en masse af dem i alle mulige farver.
    Dengang skulle der jo være så meget "svaj" som det hed dengang, som muligt, så det gjaldt om at få købt det breddeste stof, og så lægge mønstret på, så benene fyldte hele bredden, så jeg havde faktisk bukser hvor benene var 150 cm. i rundkreds. Vildt, forstår godt nu hvorfor min mor ikke var glad for, at jeg cyklede med dem.

    Ikke noget med at grine, det er 32 år - og mindst lige så mange kilo - siden, dette billede blev taget.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Ja så blev jeg da nysgerrig og gik lige på kig i gemmerne. Jeg var teenager i 70'erne og jeg kan se på billederne, at det var meget med rullekravebluse og skjorte udover, eller skjorte med en større skjorte udenpå. Generelt mindst 2 bluser og gerne smækbukser.
    Kassebukser havde jeg også, endda et par i brun fløjl - så farverne du husker er ikke helt forkerte.
    Jeg fandt faktisk et billede af et sæt tøj jeg selv havde syet på aftenskole til "kjolesyning", som det hed dengang. Det var hvid cowboystof med trykknapper til bukserne med høj linning, og tynd bomuld til skjorten. Denne skjorte havde jeg faktisk i mange forskellige udgaver, den var rigtig let at sy og netop god til at have en tynd rullekrave indenunder. Bukserne kan jeg huske var noget besværlige at sy, så det blev kun til det ene par, men så fandt jeg en anden model der lignede alm. bukser mere, og så blev der ellers syet en masse af dem i alle mulige farver.
    Dengang skulle der jo være så meget "svaj" som det hed dengang, som muligt, så det gjaldt om at få købt det breddeste stof, og så lægge mønstret på, så benene fyldte hele bredden, så jeg havde faktisk bukser hvor benene var 150 cm. i rundkreds. Vildt, forstår godt nu hvorfor min mor ikke var glad for, at jeg cyklede med dem.

    Ikke noget med at grine, det er 32 år - og mindst lige så mange kilo - siden, dette billede blev taget.
    WAUW, den gang var du (også) en FLOT MODEL

    Og tøjet er da super flot.
    supersine669

    carpe diem

  4. #4
    Dorit Gæst

    hmmmmm

    hmmmm var der ikke osse noget med store peace smykker....hæklet veste (i "bedstemors firkanter")....og flæsenederde...i flere farver....de nederdele er vel også ret modernet nu....

    ikke noget der tager lang tid at sy.....men øv øv din symaskine er vel i urdu og jeg er på vej....næsten i hvertfald....er på vej til Oxelösund....og er ikke hjemme igen för torsdag nat

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg griner ikke det fjerneste, for det er rigtig flot

    Takker for hjælpen herinde! Jeg må på jagt idag, for du har helt ret Dorit, symaskinen er stadig i ud.. God tur
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Rigtig god fornøjelse med at finde det, glæder mig til at se billeder...

    WOOUUW missemor
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    annedav Gæst
    Det var også i 70erne hot pants, mini, midi, maxi moden var på sit højeste.
    Hot pants med lange støvler var et must.

    God jagt i genbrugserne


    Hilsen annedav

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja jeg var ikke så heldig, som jeg kunne håbe i de 2 genbrugsbutikker. Den 3. nåede jeg ikke at gennemråde. Jeg ville gerne have haft en skjortebluse, men måtte nøjes med en t-shirt.

    Og så fandt jeg denne "kjolesag", som jeg møgsommeligt sad og lagde op i hånden igår (det er knagme længe siden sidst ). Jeg var ellers i mine gemmere for at lede efter bred bort i brune farver eller nogle spænder, som jeg også kan huske fra en af mine tidlige kjoler. Menmen

    Det er så hvad det er blevet til. De skal have prøve idag. Og måske finder man så på at gøre noget yderligere ved tøjet.

    Og idag skal jeg bage kage til salg i bod imorgen. Den behøver dog ikke være fra halvfjerdserne
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Ja jeg var ikke så heldig, som jeg kunne håbe i de 2 genbrugsbutikker. Den 3. nåede jeg ikke at gennemråde. Jeg ville gerne have haft en skjortebluse, men måtte nøjes med en t-shirt.

    Og så fandt jeg denne "kjolesag", som jeg møgsommeligt sad og lagde op i hånden igår (det er knagme længe siden sidst ). Jeg var ellers i mine gemmere for at lede efter bred bort i brune farver eller nogle spænder, som jeg også kan huske fra en af mine tidlige kjoler. Menmen

    Det er så hvad det er blevet til. De skal have prøve idag. Og måske finder man så på at gøre noget yderligere ved tøjet.

    Og idag skal jeg bage kage til salg i bod imorgen. Den behøver dog ikke være fra halvfjerdserne
    FLOT model og FLOT tøj
    supersine669

    carpe diem

  10. #10
    ingeborg Gæst
    Nu husker jeg det som var det igår.
    Flot flot 70'er kostume, knæstrømperne fuldender værket.
    Og hvor ser hun godt ud, din datter. Håber hun får en dejlig dag.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •