Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Sokker strikket "sidelæns"

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198

    Sokker strikket "sidelæns"

    Jeg fandt engang opskriften på Opalsokker strikket sidelæns/på tværs. Nu har jeg endelig fået prøvet den, men det blev godt nok noget hø. Sokken blev alt for smal, og jeg synes i øvrigt at selve skaftet er alt for langt i den opskrift.
    Nu er jeg så gået igang med at prøve mig frem, men vil meget gerne høre fra jer der har strikket sokker med striberne på den lange led. Hvilke erfaringer har I gjort jer og har I evt. en opskrift der fungerer?

    Knus fra MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Jeg har ingen guldkorn men kan da fortælle at jeg har haft samme erfaring som dig med de sokker

  3. #3
    Nette Gæst
    Jeg synes ikke, de er så elastiske, når de bliver strikket på langs.
    Desuden ser tåen tåbelig ud, hvis man strikker i flerfarvet garn, og striberne kommer slet ikke til sin ret.

    Jeg har strikket dem fra drops, men ente med at trevle dem op igen, og strikke alm. sokker ud af det.

    Been there, done that. :-)

    Nette

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Man kan jo også lave et par anderledes sokker ved at strikke dem efter en 'almindelig' opskrift, og så bare hele tiden skifte garn. F.eks. 2 pinde i én farve og 2 pinde i en anden hele vejen ned. Så bli'r de også stribede på den anden led.
    Og i øvrigt ret varme.
    Mvh. Mormal.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198

    Hurra!!!

    Jeg fandt en side - det er helt fantastisk. "Nona Knits" - jeg har læst lidt rundt om på hende side og hun har selv haft lignenede oplevelser med den før omtalte opskrift på sokker strikket sidelæns. OG - halleluja - hun har lavet sin egen opskrift ... og det bedste ... jeg tror den virker!!
    Jeg er kun halvvejs i "act II" men det tegner fænomenalt.

    Det link jeg lægger her hedder "The grand finale" og har øverst en mulighed for at klikke sig ind på "Proloque", "act I", "act II", "act III" og "act IV". Når man finder alle afsnittene frem har man hele opskriften. Lad jer ikke afskrække af at det samlet fyldt ca. 22 sider, for det er kun fordi hun forklarer meget grundigt og forståeligt. Opskriften er på engelsk.

    Når jeg er færdig med mine *"Sidewinders" som Nona kalder disse sokker, lægger jeg et foto ind så i kan se (50)

    http://nonaknits.typepad.com/nonakni...ers_the_1.html

    Knus fra MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198

    Sidelæns sokker færdige

    Så blev jeg færdig og jeg er faktisk tilfreds med resultatet. Jeg er allerede igang med næste par.
    Foden kommer til at se temmelig bred ud i sokken, og jeg tror at folk med en smallere fod end min, med fordel kunne udelade et par pinde.
    Knus fra MetteG

    Her ser i mit første par "Sidewinders":
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    De ser sjove ud, MetteG!
    Måske kan man samle maskerne op for oven bagefter og strikke en ribkant på (bare en smal én).

    Det kan være, at jeg skal prøve det en dag.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198

    ribkant

    Hej Lene
    Der er en slags ribkant på, da man strikker de første 8 masker i skaft-enden med 2 pinde ret og 2 pinde vrang. Resten af skaftet er så strikket i almindelig rillet ret-strik, så de sidder fint og skaftet er elastisk nok
    Knus MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •