Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 40

Emner: Rive og flå

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Rive og flå

    lagen.jpg sådan ser et slidt lagen ud, men der er jo meget godt stof tilbage i det lagen.

    Så derfor kan vi sammen prøve at se hvad vi kan få ud af stofstrimler..

    Det kan jo strikkes - væves - hækles -strikkeringe -knagrække strik og mon ikke også hakkes alt kan man jo lege med - det vi laver kan jo også farves bagefter.


    Jeg tænker vi måske kan begynde i september , så har vi jo lidt tid til at samle stofrester i og så gå igang med at få ideer..

    Jeg begynder at rive det her lagen i 1 cm brede strimler, det er så dejligt at sidde udenfor - det støver jo en del
    Sidst redigeret af hundeuld : 18-06-2010 kl. 20:29
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Det lyder spændende, Hundeuld. Man kan også lave kludestrimler af gamle, slidte t-shirts i forskellige farver. Nok også gamle skjorter osv..

    Jeg har aldrig prøvet det på strikkeringe. Men det kan helt sikkert godt bruges der.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg bruger sådanne lagner til "indmad" i mine grydelapper.
    Knus Rita

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73

    Smiler kludetæpper

    Dejligt med genbrug! Jeg har hæklet flere kludetæpper af gammelt sengetøj, de bliver rigtig søde.

  5. #5
    lenemormeinild Gæst
    god ide, ja lad os samle sammen og genbruge det, hovedet er ladt i blød der må kunne fremstilles mange gode ting

    God fornøjelse med riveriet ude i sommervejeret hundeuld

  6. #6
    Elise Gæst
    Jeg ville klippe det bedste af lagenet fra og bruge det til at sy indkøbsposer af - evt. pynte det med applikerede motiver eller sy det sammen med andre farver stof - f.eks. strimler i forskellige farver og sy babytæpper. Har tit brugt lagner og dynebetræk fra genbrugsbutikker til bagsiden på mine Hjertetæppe.
    Jeg har dog sikret mig at det ikke er for slidt til hjertetæpperne.
    Alt det slidte blir klippet fra og puttet i en bøtte i kælderen til klude, som kan bruges til når vi maler eller lignende.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af hundeuld : 18-06-2010 kl. 23:27 Årsag: vil sætte et par fotos ind

  7. #7
    Elise Gæst
    De to fotos i mit svar ovenfor er af et par af mine egne tæpper - det venstre blev til et picnictæppe til ældstesønnen - det højre til et lille "knætæppe" til mig selv. De er næsten udelukkende syet af brugte stoffer som sengetøj, duge, forklæder osv, som jeg finder i genbrugsbutikker.

  8. #8
    Elise Gæst
    Jeg kommer til at tænke på at jeg også kunne finde på at bruge sådan et lagen til "underlag" for indkøbsposer, hvor jeg syr crazy patchwork udenpå.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Enaj Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hyldevej Se meddelelser
    Dejligt med genbrug! Jeg har hæklet flere kludetæpper af gammelt sengetøj, de bliver rigtig søde.

    Jeg fandt lige denne opskrift på et hæklet kludetæppe http://www.boligliv.dk/kreative-idee...gt-kludetappe/

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Sikke mange gode ideer.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •