Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Klargøring af væve og brug i SFO

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700

    Klargøring af væve og brug i SFO

    Jeg har rodet mig ud i en vævestue i SFOèn. Vi har fået nogle væve af en forældre og købt en her på rokken.

    Den første er sådan en lille bordvæv, der skal have trend. Hvordan gør jeg det?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Er der ingen der kender sådan en børnebordvæv?
    Jeg vil blive utrolig glad for lidt vejledning her på rokken - måske andre også kunne få glæde af det herinde
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  3. #3
    Rysse Gæst
    Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men det kan denne bog måske: http://www.qxl.dk/pris/hobby-handarb...578479606/ls6/

  4. #4
    klasus Gæst
    Jeg tror du måske kan bruge den samme metode, som jeg bruger til min knitters loom (strikkerens væv) og manualen til denne finder du her http://www.knittersloom.com/pdf/instructions.pdf

  5. #5
    marie123 Gæst
    Hej Jeg har lige købt en ligende væv,du skal have lavet en trend , trådende på langs, opspændt på bagbommen (og igennem søllerne(ses ikke på dit væv foto) og kammen)og forbommen, de kraftige stokke der ligger på tværs, og sådan at du kan bruge begge hjulene der så strammer trenden. Sidder trenden rigtig skulle du kunne bruge den lille pind øverst på tvær pinden,til at lave skellet (løfte hver anden tråd). Søllerne (nogle tråde med huller alla den til gardin ophæng (de er lidt svære at forklare) og skytterne (stokke hvor på garnet opbindes, dem man bruger til at væve med, frem og tilbage) De 2 ting kan jeg ikke se ud fra dit foto. Du skal ikke komme og sige at jeg ikke har forsøgt,,,,,,,,,,,,,,,,,men det at sætte en væv op er ikke nem, børnevæven tror jeg nu nok jeg kan, skal prøve en af dagene

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det kan være, at I kan gøre det på den nemme måde, som jeg lærte af min vævelærer, da jeg havde min lille børnevæv med til vævning engang. I skal bare vide, hvor lang trenden skal være.

    (Jeg skal lige finde min beskrivelse af det i en anden tråd).

    Her er den: http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=718&page=6
    Det er besked nr. 58. Men sørg for, at trenden er rimelig stram og ens stram over det hele.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    I skal alle have tusind tak. Bogen ser lovende ud. Knittersloom og jeres beskrivelser er gemt. Så nu har jeg noget at arbejde ud fra
    Spelsauen
    varmestuestrikker

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •