Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 14 af 14

Emner: Håndspundet strømpegarn?

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Har kun gjort det een gang. Tretrådet. Spundet meget tyndt. Spind som kamgarn eller halvkamgarn, og tvind sammen. Gerne firetrådet eller mere - jo stærkere bliver det. Prøv at tænke på kabeltråde. Der er ofte mange tråde i et kabel/reb, og det er stærkt som jeg ved ikke hvad.
    Kartegarnsspundet garn er ikke så stærkt men mere blødt til dette her.
    Bare mit indput - men ikke den store erfaring.
    Strikke Marie

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Takker Strikke Marie. Billedet med kabeltrådene går rent ind Hvordan blev sokkerne? Hvor længe "levede" de?
    og Julemor

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    De levede faktisk længe, Zep.Det var gummistøvle sokker, der blev brugt på spejderture. De blev spundet som halv kamgarn, dvs fibrene lå til dels parallelt, og da det var noget af det første jeg spandt (Vi skulle!) var der jo lidt meget sno i det.
    Det jeg husker fra dem, er at de blev slidt i foden selvfølgelig - ligesom andre sokker under tå og ved hæl, men når man bruger købegarn med polyacryl eller hvad de nu kommer i, kan man opleve at kunsttrådene er tilbage, når ulden er slidt af. Det skete ikke her, der blev bare hul, der skulle stoppes. Men så er det jo næsten nemmere at spinde noget nyt.
    Strikke Marie

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tror det er det rigtige tidspunkt for at forsøge mig, for med den nye snor på rokken bliver garnet meget tyndere og med mere sno i end vanligt lige for tiden
    og Julemor

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •