Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: garn til maskinstrik

  1. #1
    lisb.jensen Gæst

    garn til maskinstrik

    Hej

    Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en strikkemaskine og da jeg aldrig har strikket på strikmaskine, skal jeg nu til at finde ud af hvordan den virker. På nettet har jeg læst, at man kan bruge andet garn end maskingarn. Er der noget ud over garntykkelsen jeg skal være opmærksom på når jeg køber garn og er det muligt at bruge billigt garn fra f.eks. kvickley? Eller evt. hvor kan jeg købe garn til en rimlig pris der egner sig.

    Med venlig hilsen
    Lisbeth

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Det er rigtigt garnet ikke må være for tykt. Ligeledes har jeg erfaring med, at mohairgarn og i det hele taget loddent garn vil hænge i gitteret. Ellers kan du sagtens bruge billigt garn - bomuld, acryl, uld m.m.
    Knus Rita

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Et godt billigt garn til at starte med er "perleacryl". Jeg har tidligere købt det i Brugsen/Kvickly, men om de stadig fører dette mærke, må jeg tilstå at jeg ikke ved.

    Må vi følge med i dine forsøg?

  4. #4
    JanJac Gæst
    Garn til pind 3 - 3 ½ har en fin tykkelse til en strikkemaskine. Stømpegarn har en god tykkelse og kan ofte findes på tilbud. Jeg har lavet strikkeprøve med uldgarnet fra Holst Garn. Det er godt til rimelige penge. Det er også værd at tjekke BC Garn.

    Janne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    garn til maskinstrik

    her kan man købe det

    http://www.idebutikken.dk/garn/akrylgarn.htm og så forhandler Hjertegarn det også http://www.hjertegarn.com/286-206-268-acryl.htm
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Hammel
    Indlæg
    8
    Men hvad så med hjælpegarn.......hvilken slags garn bruger man til det???- og hvor kan man købe det henne??

    Mette

  7. #7
    Mosterkoster Gæst
    Jeg regner med at du mener det garn, som man bruger, når man skal have maskerne af uden at lukke dem af. Jeg bruger bomuldsgarn, i en kontrastfarve. Jeg har erfaring for, at det er det bedste for mig. Men i princippet kan du bruge al slags garn, der passer nogenlunde i strikkefastheden til det du har på i forvejen.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085

    Kalundborg

    Hej Lisbeth Hvilken maskine har du? selv har jeg en knitmaster 328 m. rib.. jeg er nybegynder men har da strikket sokker , sjal og halstørklæde på den.. har ej prøvet ribapparatet endnu.. jeg bor oxo i Kalundborg måske vi skulle strikke sammen på maskine Hilsen Heddimor

  9. #9
    strikpigen Gæst

    Hej

    Hej Piger
    Hvilken maskine har i, jeg har en Brother og en Passap.

    Kunne vi strikke sammen kunne det være hyggeligt, jeg bor i Hørve og har haft maskine i mange år, høre gerne fra jer.

    Knus
    Strikpigen

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085

    Det kunne være hyggeligt at strikke sammen

    Hej Strikpigen Det lyder rigtigt godt. Min maskine er en gammel Knitmaster 328
    Hilsen Heddimor(50)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •