Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Hvor finder man romantiske møsntre?

  1. #1
    ditte-mari Gæst

    Hvor finder man romantiske møsntre?

    Hej!

    Jeg har ikke skrevet herinde før, men nu giver jeg det et forsøg.

    Jeg bliver indimellem bidt af en gal hæklenål, og jeg har så mange ideer som jeg ikke kan finde mønstre på.

    Så spørgsmål 1:

    Hvor finder man fine, romantiske mønstre? Sådan lidt blondeagtige? Jeg skal igang med at hækle et større stykke arbejde i tyndt garn til overstof på en brudekjole hvis jeg kan finde ud af det. Jeg har et år, så det går nok med tiden, men jeg mangler det helt rigtige mønster lidt ala det her:

    http://www.clairepettibone.com/bridal/?cp=gowns/yolanda

    Så vidt jeg kan se er det et spiral/blomster mønster. Det kan være svært at se, men det er rent faktisk hæklet!
    (jeg elsker spiraler :)

    jeg vil meget gerne enten hækle det oppefra så det kan passes til - eller hækle det i passende stykker der kan sys sammen - evt på maskine med en tynd søm, der kan give kontrast. Den sidste metode har jeg mest tiltro til :)

    Spørgsmål 2. Hvordan laver man sit eget hækle mønster fra bunden? jeg forestiller mig at man tager et ternet stykke papir og går i gang med diagramtegning, men de enkelte forsøg jeg har gjort har været lidt uheldige...

    :)
    Sidst redigeret af ditte-mari : 16-08-2009 kl. 11:49 Årsag: stavefejl

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    jeg kan desværre ikke hjælpe dig med mønstre, men tror du ikke, at det blever tungt og måske for tungt?
    Bare en tanke.
    men det er et super flot mønster
    Ha' en god dag
    fra Anne

  3. #3
    ditte-mari Gæst
    jeg har tænkt mig at hækle det i meget tyndt meriono/ silke - er ikke så vild med bomuld. Så jeg går ud fra at det ikke bliver for tungt.
    Og så har jeg set masser af hæklede kjoler på amerikanske hjemmesider - de er bare ikke så fine som den her.. nogen må altså være glade for gå i hæklede kjoler - også som brud. jeg er NÆSTEN sikker på at det kan lade sig gøre.

    Jeg skal bare bruge et enkelt smukt mønster, så skal jeg nok selv få det ganget op og sat i system - jeg behøver ikke nødvendigvis et mønster til en hel kjole.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    jeg tror at der her på rokken har været et emne om dåbskjoler måske er der noget du kan bruge der mener der var en på jarbo
    held og lykke

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=16556 her er også en brudekjole måske har vtj opskriften
    held og lykke

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264
    Citat Oprindeligt indsendt af vandhunden Se meddelelser
    http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=16556 her er også en brudekjole måske har vtj opskriften
    Nej, det har jeg ikke, det er bare et billed jeg fandt engang på nettet
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    I min lille verden, er det KUN irsk hækling, der er romantisk - suk

    Jeg har en del opskrifter på irsk hækling, der kan bruges til smykker, sjaler mm.

    Det kaldes også "lace-hækling"

    Hvis du gerne vil have opskrifter, så skriv en PM med din mail-adresse.

    Skal sende dem til dig.
    supersine669

    carpe diem

  8. #8
    ditte-mari Gæst
    suk, irsk hækling - jo er enig. Det er meget romantisk... skirver straks med min email!!

    Tak allesammen!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •