Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 34

Emner: Embird som demo - hjælp den åbner ikke

  1. #21
    klasus Gæst
    Har du adgang til dine gamle mønstre via computeren?

    Hvis ja, så prøv at konvertere et af dem - I højre side vælger du drev, mappe og markerer filen. Så højreklikker du på filen og vælger konverter filer, og i det næste billede vælger du Melco, EXP, og OK, hvorefter der lægger sig en exp-fil ved siden af din art-fil.

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Jeg skal lige nå at have sagt tak til dig - det virker fint. Nu skal jeg bare have klaret farverne på en eller anden måde, og jeg skal også have syet en testsyning efter omformateringen, så kan jeg bedømme om det virker korrekt. Jeg har alle mine gamle mønstre på cd eller på computeren, så de er nemme at få adgang til.
    Birte
    Sidst redigeret af birte1711 : 17-08-2009 kl. 20:22 Årsag: eftersendning af et enkelt d

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Der opstår nogle problemer:
    1. Nogle af mine møndre kan ikke konverteres. Fejlmeddelelse "Konvertering afbrudt eller fejlet" De nye jeg har downloaded virker.
    2. Jeg kan ikke se hvordan jeg kan sammensætte 2 mønstre. F.eks. en blomst der skal have indsat et symbol fra et andet mønster.
    Håber der er en nem løsning, eller et sted hvor jeg kan læse om det. Jeg har ikke kunnet finde det på nettet.
    3. M.h.t. farver - er der så kun slavemetoden - helt fra bunden. Er det ikke muligt at rette i noget af det der ligger der - f.eks. give andre farvenumre?
    Hilsen
    Birte

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sandved
    Indlæg
    49

    Art filer

    Hej Birthe

    Jeg har det samme problem med farverne. Når jeg har konverteret et broderi til melco exp i 4D programmet, bliver farverne helt tossede. Men numrene på tråden forbliver den samme, så selv om det ser tosset ud går det når jeg bare har numrene på tråden.
    Jeg fik et lille software program med da jeg købte 830 - måske kan jeg konvertere nogle af dine broderier tilbage til art.
    Du kan prøve at sende mig et par stykker, så vil jeg se om det kan lade sig gøre.
    Hilsen
    Marianne

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Jeg vender tilbage senere i dag, jeg skal afsted til knipling. Jeg nåede lige at finde et link i forbindelse med at sammensætte designs. <http://www.abc-machine-embroidery-designs.com/Embroidery_Tips/merging_designs_embird.html> og det kan være der kan findes mere der. Jeg kan ikke nå at læse det nu. Jeg har stadig mine filer liggende både i art og også enkelte designs i exp. Mit problem er om det er embird eller Editor plus V5 jeg skal satse på.
    Hilsen
    Birte

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Lige for en kort bemærkning, inden det er cyklen der skal have sig en tur, vejret er ikke rigtigt til at være inde i. Er du glad for din 830? Det program der fulgte med - er det ikke Editor Plus V5 - jeg har ladet mig fortælle at det skulle kunne det samme som Autodesigner V4. Hvis jeg får løst nogle af problemerne i Embird vender jeg tilbage med det. Du har vel ikke fundet ud af om man kan lavet et nyt farvekort eller rette et af dem der er.
    Hilsen Birte

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sandved
    Indlæg
    49

    830

    Hej Birthe

    Jeg er meget glad for min 830 - den syr meget flot. Men det program der fulgte med maskinen er den meget lille udgave af Berninas broderiprogram.
    Der er mulighed for at lave Emmel trådfarver i dette lille program, men når jeg lægger broderiet i maskine skriver den "default" M ....og trådnummeret.
    D.v.s at jeg får de rigtige trådnumre frem på skærmen på maskinen, men farverne er ikke særligt godt gengivet.Det er kun få trådmærker den kan gengive i øjeblikket,men jeg håber at der kommer opdateringer så man kan lægge sine egne trådtyper ind.
    Der er Vision maskinen bedre - den viser alt dvs trådmærke , farve og nummer rigtigt.Det er måske fordi jeg laver broderierne i 4D programmet.
    Jeg synes det ville være for meget at skulle investere i endnu et broderiprogram - de koster jo spidsen af en jetjager. Så indtil videre må jeg affinde mig med tingenes tilstand.
    Jeg er også nød til at lægge broderierne over på et USB stick da jeg ikke kan få kommunikationen med maskinen op at stå . Pc.eren kan ikke få kontakt med maskinen via USB ledning, men jeg må indrømme at jeg heller ikke har brugt så mange timer på at få det til at virke.
    Men selve maskinen - det er "kram".

    Hilsen

    Marianne

  8. #28
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af birte1711 Se meddelelser
    Lige for en kort bemærkning, inden det er cyklen der skal have sig en tur, vejret er ikke rigtigt til at være inde i. Er du glad for din 830? Det program der fulgte med - er det ikke Editor Plus V5 - jeg har ladet mig fortælle at det skulle kunne det samme som Autodesigner V4. Hvis jeg får løst nogle af problemerne i Embird vender jeg tilbage med det. Du har vel ikke fundet ud af om man kan lavet et nyt farvekort eller rette et af dem der er.
    Hilsen Birte
    Det kniber en lille smule med tiden i dag, men jeg har lavet et udkast til hvordan man laver et trådkatalog, og har fundet et mønster med "tossede farver" så lige så snart jeg får fundet en pause, så vender jeg tilbage.

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Hej Klasus
    Tusind tak for det. Det haster heller ikke så meget for mig. Jeg har været af sted hele dagen og er også væk i morgen. Da står den på cykeltur i Thy og forhåbentlig med en god kantarelfangst.
    Jeg nåede lige, i en kort pause herhjemme, at arbejde med at sammensætte mønstre, det er bare nemt, når man lige finder ud af hvordan. Så mit problem nr 2 er løst. Nu er der bare farverne og det mærkelige, at mine gamle (mere end 1 måned) ART formater ikke kan åbnes i Embird, hvoimod de nyeste fra august godt kan åbnes.
    Jeg glæder mig til at se dine løsninger, når du får tid.
    Mange hilsener
    Birte

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Citat Oprindeligt indsendt af M-broderiting Se meddelelser
    Hej Birthe

    Jeg er meget glad for min 830 - den syr meget flot. Men det program der fulgte med maskinen er den meget lille udgave af Berninas broderiprogram.
    Der er mulighed for at lave Emmel trådfarver i dette lille program, men når jeg lægger broderiet i maskine skriver den "default" M ....og trådnummeret.
    D.v.s at jeg får de rigtige trådnumre frem på skærmen på maskinen, men farverne er ikke særligt godt gengivet.Det er kun få trådmærker den kan gengive i øjeblikket,men jeg håber at der kommer opdateringer så man kan lægge sine egne trådtyper ind.
    Der er Vision maskinen bedre - den viser alt dvs trådmærke , farve og nummer rigtigt.Det er måske fordi jeg laver broderierne i 4D programmet.
    Jeg synes det ville være for meget at skulle investere i endnu et broderiprogram - de koster jo spidsen af en jetjager. Så indtil videre må jeg affinde mig med tingenes tilstand.
    Jeg er også nød til at lægge broderierne over på et USB stick da jeg ikke kan få kommunikationen med maskinen op at stå . Pc.eren kan ikke få kontakt med maskinen via USB ledning, men jeg må indrømme at jeg heller ikke har brugt så mange timer på at få det til at virke.
    Men selve maskinen - det er "kram".

    Hilsen

    Marianne
    Hej Marianne
    Det lyder virkelig dejligt med din nye maskine. Jeg har også overvejet et bytte. Hvis det lykkes for mig med Embird kan det godt være jeg holder mig til min Bernina Artista 200 og så bare bruger Embird.
    På et tidspunkt skal jeg også til at arbejde med at overføre direkte fra PC, så det kan være vi kan udveksle til den tid. Har du set, at Krasus er ved at udarbejde en vejledning m.h.t. farver. Det kan måske også blive til gavn for dig.
    Mange hilsener
    Birte

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •