Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 34

Emner: Embird som demo - hjælp den åbner ikke

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Tusind tak for din fine beskrivelse. Det er bare perfekt. Det er korrekt, at der er en del begrænsninger på demoen. B.a. kan man kun bruge "abcABC" i alfabetet, men det er jo også godt nok til at teste. Jeg er bare stødt på et stort problem: jeg kan ikke se muligheden for at gemme i formatet "art" som er det Bernina bruger. Har du også en løsning på det? Det har jeg prøvet med programmet nu, virker ellers positivt.
    Hilsen Birte

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Jeg vil lige uddybe, men håber ikke det er sandt. Jeg har måske 1000 mønstre lavet i ART. Dem vil jeg selvfølgelig gerne kunne bruge og redigere i. Jeg har fundet dette i hjælp:
    Embird can view, print documentation and convert from these file formats:
    - Babylock, Bernina, Brother .PES (Versions 3 and 5),
    - Bernina Artista .ART (Version 3 only, it will display the preview icon only for other format versions),
    - Embird Cross Stitch Format .ECF,
    - Embird Outline Format .EOF,
    - Wilcom .EMB (Version 6 only, it will display the preview icon only for other format versions).

  3. #13
    klasus Gæst
    Jeg har lige prøvet at hente en ART-fil og konstateret følgende:

    Embird kan ikke gemme i ART, men du kan konverteret fra ART til fx PES, ligesom du kan læse ART-filerne.

    Dette betyder, at du kan åbne en ART-fil, fortage dine ændringer, men når disse skal gemmes kan de IKKE gemmes i ART!

    Nu kan jeg se, at der står noget med "kun vers. 3" og da jeg ikke kender dette format, er jeg ikke i stand til at afgøre, hvad dette betyder for dine filer. Samtidigt ved jeg ikke om din maskine kun understøtter disse filer!

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Jeg vil tro ver.3 betyder den ældre udgave af Berninas software. Den jeg havde var V4 og den nye hedder V5. Jeg må til at undersøge om min bernina kan køre med andre formater. Det kan være der er andre med Bernina Artista 200 der ved det. Det lyder mærkeligt, hvis Bernina ikke understøttes af Embird. I min demo version kan jeg heller ikke redigere ART filer, men det så heller ikke hjælpe, hvis jeg ikke kan gemme i det format. Birte

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Mange skønne spildte kræfter. Jeg håber andre kan gøre brug af din fine vejledning. Jeg skrev til Embird og forklarede problemet og fik et hurtigt og fint svart fra dem. Jeg indsætter kopi. Jeg har så kun muligheden for at købe Bernina software og indtil jeg gør det, må jeg klare mig med alle de CD'ere jeg har brændt med mønstre.
    Endnu engang tak for hjælpen.
    BirteHello Birte,

    Thanks for your email. Embird can be used with any machine, however at this stage the Embird program can't convert to the ART formats. The Bernina Artista Software is the only one that can convert to the ART format. The Bernina company keeps the rights to the ART format to ensure you purchase their brand of software.

    So this would be a restriction for you, as you would need to purchase your design files already in ART format. You can open and view designs in ART using Embird, and you can convert ART formats to another format, but you can't do it the other way around.

    Many designers on our website do provide their designs in the ART format. After you click the Add To Cart button, you will see a drop down box to select your format.

    For more information about Embird, please go to http://www.secretsof.com/content/1798

    Any further queries just let me know. We are always more then happy to help.

    Kind regards,

    Margaret Hardwick-Smith
    Sidst redigeret af birte1711 : 17-08-2009 kl. 10:15 Årsag: forkert indsætning

  6. #16
    klasus Gæst
    Ny bli'r jeg altså nødt til at vide hvilken maskine du har? Kan den KUN bruge ART-filer?

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Jeg har en Bernina Artista 200. Den version jeg har lavet mine broderier i er Berninas AutoDesigner V4. Jeg prøvede at lave et design i pec, overføre det til mit usb stik, men min Bernina kan ikke læse det.
    Birte

  8. #18
    klasus Gæst
    Efter at have brugt lidt (arbejds-)tid har jeg fundet ud af, at det ser ud til at din maskine også kan arbejde med .EXP filer - http://forums.marthapullen.com/read....08069&t=107900 - hvilke understøttes 100% af Embird, kunne det måske være en løsning?

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Tak, det vil jeg se nærmere på. Vender tilbage, hvis noget lykkes - også, hvis det ikke lykkes. Jeg har også surfet på nettet, men ikke fundet noget, så det var et godt tip. Jeg sad netop lige nu og ville forsøge med nogle forskellige formater, men nu vil jeg så prøve EXP.
    Hilsen Birte

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2007
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    40
    Så har jeg prøvet EXP formatet. Jeg har prøvet motivet "dafolil" der hører med i demoversionen - lagt det over på mit Bernina usb-stik - og det virker. Jeg prøvede lige at sætte bogstaver på og det er også ok. Farverne er helt skøre, når de kommer på Berninaen, men det er nok noget jeg skal have sat mig ind i, for jeg går ud fra, at det kan lade sig gøre at få overensstemmelse. Jeg synes motivet er meget masivt, men jeg kan j desværre ikke teste nogle af mine gamle mønstre på demoversionen.
    Birte

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •