Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 25

Emner: Strikkering/Quick Knit

  1. #1
    Louisepige Gæst

    Smiler Strikkering/Quick Knit

    Hej
    håber I kan hjælpe mig...
    Jeg har 3 Quick Knit og 2 af dem kan jeg ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal lave med dem.

    det er en 17cm pink og Rektangulær længde 35 cm

    hvad kan jeg lave af dem ? har også en mindre til at lave sokker men bliver jo lidt kedligt kun at lave sokker

    findes der nogen steder hvor man kan få fat i danske opskrifter ?

    mvh

  2. #2
    jannie Gæst
    http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxS...S530R&IDN=3216

    her kan du se hvordan du laver halstørklæde på den aflange

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    den lyserøde passer fint i størrelsen til at strikke en dukke, den er der ihvertfald opskrift på i panduro og den har været i familie journalen. halsedisser, trøjeærmer, diverse legetøj, håndledsvarmere, cupcakes/muffins....der er masser af muligheder :)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Først vil jeg lige sige velkommen til Rokken, Louisepige!

    Den allermindste, jeg har, er af træ og kan bruges til vanter/håndledsvarmere.

    Den pink kan f.eks. også bruges til benvarmere. Eller børnehuer/ørevarmere (pandebånd) eller halsedisser til børn.

    Jeg laver altid nogle efter mit eget hoved (egne ideer) og har aldrig brugt opskrifter til mine strikkeringe. Jeg har 5 forskellige størrelser. I øvrigt så kan man godt strikke halstørklæder på en rund ring. Man strikker bare frem og tilbage istedet for rundt. Og når jeg skal lukke af for alt andet end huer, så tager jeg en hæklenål og hækler maskerne af med 1 luftmaske imellem hver afhækling på vrangen. Det er en metode, jeg selv har fundet ud af. Og det bliver pænt at se på. Man skal bare sørge for, at man ikke kommer til at stramme maskerne, når man lukker dem af. Ellers bliver det for stramt.

    Husk, du kan altid spørge, hvis der er noget, du ikke kan finde ud af. Der er altid én, der kender svaret og kan hjælpe dig med gode råd.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Louisepige Gæst
    Går ud fra at man kan lave børnesokker ? men hvad størrelse skal man bruge der ??

    er ved at lave til mig selv en dejlig tyk sok hvor jeg køre 6 gange rundt...

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det ved jeg ikke! Jeg har aldrig strikket strømper på dem.

    Det skal nok være den ring, der er mindre end den pink/lyserøde og af træ (den mindste, jeg har er af træ).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Louisepige! Hvordan laver du hæl på sokkerne på en strikkering. Man kan selvfølgelig strikke et stykke frem og tilbage, men hvordan får man samlet dem, så der kommer en runding på? Det er mig en gåde!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Se, hvad jeg fandt til dig. Endnu en tråd med strikkeringe. Men den, der hedder: "strik uden pinde" er også om strikkeringe.

    http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=12796
    Sidst redigeret af Strikkelene : 14-11-2009 kl. 22:11 Årsag: Indsat "Strik uden pinde" linket
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Når man skal lukke en hue af klipper man garnet over med en ende på ca. 10 - 15 cm. Så tager man den plastiknål, der hører til strikkeringen og måler ca. 60 - 65 cm garn af. Tråder nålen og stikker den og garnet gennem hver masker og tager dem af ringen en efter en til man har taget sidste maske af. Jeg kan anbefale jer at binde en sikkerhedsnål eller lignende i den anden ende af garnet, så I ikke kommer til at trække garnet ud af maskerne. Når alle masker er taget af ringen, så vender jeg vrangen ud på huen og binder stramt (3 - 4 gange). Så er jeg sikker på, at det ikke går op igen.

    Hvis I vil lave en åben ring (til f.eks. en halsedisse/pandbånd/ørevarmer), så hold ringen, så I kigger lige ned på vrangen af det strikkede med garnenden væk fra jer selv. Hold hele tiden garnet på ydersiden af ringen. Tag en hæklenål (str. 4 - 5) og hækl på vrangen fra højre mod venstre hele vejen rundt. Tag første maske af og hækl 1 eller 2 luftmasker i den, tag næste maske af og hækl den samme med luftmasken, lav en eller to nye luftmasker. Fortsæt sådan hele vejen rundt. Det er nemmere at gøre det sådan end den indviklede måde der står i brugsanvisningen til strikkeringen. Det er min egen selvopfundne måde. Men kanten bliver både fin og ikke stram på den måde.

    Endehæftning:
    Husk! Når I hæfter ender bagefter, at hæfte i de strikkede masker og ikke i mellemrummene mellem maskerne. Ellers stikker garnet ud på forsiden. Man kan føle med fingrene, hvor der er en maske (det tykke sted - som en lille knude). Mellemrummet er det tynde område.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har det ene af de 3 hæfter fra Panduro om strikkeringe strikning (det med den unge pige med den gråblå øreklaphue). Bag i hæftet er der beskrevet, hvordan man strikker vrang, ribstrik og dobbeltstrik på en strikkering. Jeg forsøger at lære, hvordan jeg skal strikke rib og vrang. Men når jeg strikker vrang ligger garnet bare løst (ser ustrikket ud på vrangen). Så jeg er ikke sikker på, hvad jeg gør galt. Jeg gør nøjagtig som forklaringen siger, at jeg skal.

    Lidt senere! Nu tror jeg at jeg har fundet ud af vrang! Jeg havde bare ikke fået taget den "gamle" maske af pinden og sat den "nye" på istedet for. Der er en ret maske på vrangen og en vrang på retten nu. Så nu tror jeg godt, at jeg kan lave vrang på den en anden gang.

    Så skal jeg prøve at lave noget i vrang eller ribstrikning senere. Det jeg laver nu er kun en prøve, som jeg piller op igen.

    Det går lidt langsomt, men det fungerer fint. Jeg holder bare fast med venstrehånds fingre i den ene maske, mens jeg trækker den anden over (så pinden bliver helt tom for garn et øjeblik) og så sætter jeg maske nr. 2 tilbage på pinden.

    Jeg håber, at Birgitma's datter også kan finde ud af det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •