Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: Erfaringer med pladegarn søges!!

  1. #11
    ingeborg Gæst
    Som fattig studerende, købte jeg ofte pladegarn - det var både billigt og slidstærkt.

    Jeg strikkede for det meste med 2 tråde - den yderste og den inderste tråd.
    Knækker garnet, lægger man blot garnenderne et par cm over hinanden og nuldrer det let sammen og strikker videre - underligt nok render maskerne ingen vegne.

    Det er selvfølgelig vigtigt, at man ikke strikker stramt, for så knækker garnet ustandseligt. Det handler om at finde rytmen, men så kører det også bare der'ud a'.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    Indlæg
    193
    Min tålmodighed er ikke til pladegarn
    Jeg var startet på en poncho, men garnet knækkede hele tiden.
    Det garn blev afleveret i en genbrugsforretning, så kunne nogle andre forsøge sig.

  3. #13
    aj_elisa Gæst
    Mange tak for jeres svar allesammen
    Hvor er jeg glad for at have fundet rokken.dk så jeg kan finde svar på sådanne spørgsmål

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238
    Jeg har strikket en poncho til min søster i pladegarn..

    Det var frygteligt at strikke med, men resultatet blev ret godt, og jeg kan forstå på hende, at den faktisk holder til en del..

    Men det er ikke noget jeg har lyst til at gøre igen..

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    09 Sep 2012
    Geografisk sted
    Østjylland
    Indlæg
    3
    Når du nu skriver det skal vindet op 1 til 2 gange, er det så på et krydsnøgleapperat man skal gøre det, eller hvad menes der. :-)
    Knus Karin ........
    Som bare ikke kan få nok af garn

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Hende der skrev det - har ikke været her siden dec. måske du ikke lige får besked fra hende.
    Håber en anden rokker ved noget om det.
    Jeg gør ikke
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Jeg tror det er bedst at vinde det op i hånden da man jo lige som arbejder med garnet og det derved bliver "filtet" lidt sammen, jeg har en hel banan kasse fuld af pladegarn som jeg endag skal igang med og jeg har tænkt mig at tage tråden både fra uden og fra inden og så vinde det doppelt op med det samme når så nøglen er stor nok vil jeg tage og vinde det op til en ny nøgle derved bliver det jo vundet op to gange, om det er sådan det er rigtig ved jeg ikke men det er sådan jeg har forstået det på de link jeg har låst efter jeg som du var startet med at slå op af garnet og blev ret fustreret over det

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Man skal ikke trække ret meget i det, før man trækker det fra hinanden.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Her i byen strikker pensionisterne, som min svigermor er en af, til Rumænien-hjælpen...de havde fået en hel sæk pladegarn, og kunne heller ikke slå masker op eller hækle af garnet uden det gik fra hinanden..

    Jeg fik hele sækken hjem..rykkede håndfulde af 15-20cm længde ud af "pladen" (og fik 4 kæmpe store og dybe blærer på mine fingre)
    Delte portionerne i lyse og mørke farver
    Kartede det igennem i min kartemaskine 4 gange´
    Spandt hver farvetone for sig..navarotvandt det...vaskede det og afleverede det igen..

    Nu er der strikket futter af det...

    Jeg ku sagtens selv ha strikket af det ved at bruge det fra ydersiden og indersiden..altså totrådet...men det ku de ældre damer ikke og det er synd og skam det dejlige garn ikke bliver brugt..for det er superlækkert i alt slags vejr..
    Marianne

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •