Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 19

Emner: Erfaringer med pladegarn søges!!

  1. #1
    aj_elisa Gæst

    Erfaringer med pladegarn søges!!

    Hej

    Jeg har gennem årene strikket med meget forskelligt slags garn. Nogle rigtig gode at sidde med, og andre knapt så gode.

    Men nu skulle det prøves med pladegarn, og jeg gik igang med det første projekt (efter at have købt lidt af et lager lækker og farverig pladegarn )
    Men hold da op hvor er det noget sart noget!!!

    Hvordan i alverden slår i masker op uden af rive tråden over???
    Det lykkedes mig langt om længe at få det ønskede antal masker på pinden, dog er jeg i tvivl om hvorvidt det holder, da tråden blev noget "trukket ud" hvis i forstår....

    Og hvad er jeres erfaring med de færdige stykker (i mit tilfælde et sjal). Bliver de nemt ødelagt med huller og den slags?? Jeg tænker bare at garnet er så sart, at det umuligt kan holde til at blive brugt..

    håber der er nogen der vil dele sine erfaringer med det meget meget sarte pladegarn...


  2. #2
    Rysse Gæst
    Jeg opgave at strikke med det.

    Jeg har kun hæklet af det - også et sjal. Umiddelbart virkede det stærkt nok, men om der er sket noget efterfølgende ved jeg ikke, da jeg forærede sjalet væk.

    Men kan sige at det filter helt fantastisk.

  3. #3
    aj_elisa Gæst
    Ok, det er super... Hvis jeg ikke kan få det til at lykkes med det her, eller hvis det viser sig at det ikke holder særlig godt, så er det bare med at få gang i filte-projekterne igen ;o)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja, jeg sidder lige for tiden og spinder/tvinder det pladegarn der er kommet ind til varmestuestrik, det er efterhånden en del, folk opgiver at strikke med det.
    Men et lille tips, du kan købe noget tyndt uldgarn og strik det med, ellers filt det som rysse skriver...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tut Gæst
    For mange år siden strikkende jeg for Håndarbejdets Fremme.

    Det var altsammen pladegarn. Opslagning var lidt af et problem, men med lidt forsigtighed kan det lade sig gøre.

    Når tråden knækkede, lagde jeg det vare ovenpå hinanden og strikkede videre.

    Når arbejdet var færdigt, blev det kradset op med en stålbørste, så det kan tåle en del.

    fra Tut

  6. #6
    aj_elisa Gæst
    Hej Hundeuld og Tut

    Tak for jeres svar. Nu er jeg mere rolig, og tør (læs:gider) jeg strikke videre på mit sjal :)

  7. #7
    lis ai Gæst
    Min erfaring med pladegarn ligner Tut`s og når først arbejdet er færdigt
    kan det holde i årevis. Har strikket mange sweatere

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har også noget gammelt pladegarn, som jeg engang fik af en ældre dame, vi kendte i Sorø. Jeg prøvede at hækle 2 trekantede sjaler til en poncho af det. Men det gik nærmest fra hinanden bare jeg så på det. Og så opgav jeg det. Måske kan jeg bruge resten af det til varmestuegarn når jeg finder det. Jeg har ikke siden lavet noget med pladegarn.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    minniesmor Gæst
    jeg har en stor erfaring med pladegarn - du skal vinde det op 1 eller 2 gange det styrker garnet det er lige som om garnet bliver "filtet" sammen jeg har strikket adskellige islandskeswetre i det garn både til mig selv og jeg strikkede sågar også en til min bror da jeg gik i 2. eller 3. real.

    Håber du kan bruge det til noget.

    knus Minniesmor

    ps jeg strikkede med 2 eller 3 tråde alt efter hvad det var jeg strikkede
    Sidst redigeret af minniesmor : 10-08-2009 kl. 22:16 Årsag: ps

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    07 Sep 2008
    Geografisk sted
    2300 Storkøbenhavn
    Indlæg
    0
    Jeg har for snart mange år siden strikket meget i pladegarn. Jeg strikkede altid med 2 tråde og havde aldrig problemer med at det knækkede og det var meget holdbart. Held og lykke med strikketøjet

    VH SØSTER

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •