Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 28

Emner: Overlock

  1. #1
    kridthuset-ikast Gæst

    Overlock

    Det ser ud til at jeg skal have udskiftet min gamle overlock, men hvad skal man købe- Gode erfaringer modtages med kyshånd.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Tja, jeg har desværre ikke så mange erfaringer, da jeg kun har prøvet at sy overlock på den Bernina 800DL, som jeg købte for et års tid siden...
    Selvom jeg ikke har noget at sammenligne med, er jeg rigtig godt tilfreds. Den er nem at tråde og indstille, men den har dog den lille svaghed, at den ikke kan sy i meget tykt stof. Men en dejlig maskine til 'almindelig' brug.
    Mvh. Mormal.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Jeg har også en Bernina 800 DL og har samme problem som mormal, at den ikke klarer kraftige stoffer særlig godt. Det er årsagen til at jeg snart vil have en anden, da jeg faktisk tit har brug for at kunne sy i kraftige stoffer. Når min skal over en tyk sammensyning f.eks., hopper den tit over uden at sy, det er pænt irriterende :(

    Jeg vil følge med her og se hvad der kommer af forslag til en god overlocker.
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  4. #4
    Mosterkoster Gæst
    Jeg har en husquarna. En dejlig maskine, som også er forholdsvis nem at tråde, når man tager i betragtning, at overlockere ikke er nemme at tråde overhovedet. I hvert fald ikke hvis man har pølsefingre, som jeg har.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Jeg har en husquarna. En dejlig maskine, som også er forholdsvis nem at tråde, når man tager i betragtning, at overlockere ikke er nemme at tråde overhovedet. I hvert fald ikke hvis man har pølsefingre, som jeg har.
    Hvilken Husqvarna har du og hvor gammel er den?
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  6. #6
    Mosterkoster Gæst
    Det er en huskylock 905. Den kan også sy i tykkere stof, hvor man kan regulere trykfodstrykket. Men husk at man ikke kan sy i fleecestof på overlockeren, i hvert fald ikke med kniven i brug, da den bliver meget hurtigt slidt. Har jeg lært af min symaskinemand.

    ups, glemte at skrive at min maskine er ca. 5 år gammel.
    Sidst redigeret af Mosterkoster : 09-08-2009 kl. 15:53 Årsag: glemte år

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Citat Oprindeligt indsendt af Mosterkoster Se meddelelser
    Det er en huskylock 905. Den kan også sy i tykkere stof, hvor man kan regulere trykfodstrykket. Men husk at man ikke kan sy i fleecestof på overlockeren, i hvert fald ikke med kniven i brug, da den bliver meget hurtigt slidt. Har jeg lært af min symaskinemand.

    ups, glemte at skrive at min maskine er ca. 5 år gammel.
    Whooops, jeg syr MEGET fleece med min... men så må jeg jo udskifte kniven.
    Hm sidder lige og tænker på om man mon kan regulere trykfodstrykket på min Bernina... det har jeg egentlig aldrig tænkt på. Underligt, når jeg ellers ofte gør det på min alm. symaskine
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    2400 København NV
    Indlæg
    12
    På Bernina 800dl er kan man regulere trykket på trykfoden. Beskevet på side 27 i brugsanvisningen.

    Mvh Pia

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Citat Oprindeligt indsendt af Pia Oksbøl Se meddelelser
    På Bernina 800dl er kan man regulere trykket på trykfoden. Beskevet på side 27 i brugsanvisningen.

    Mvh Pia
    Tak for tippet. Det skal jeg da lige prøve.
    Mvh. Mormal.

  10. #10
    kridthuset-ikast Gæst
    Du har da overhovedet ikke pølsefingre. Havde oprindelig tænkt at geninvestere i en Elna, men fik at vide at det mærke skam er væk. Nå helt væk er det nu ikke, men hundedyrt og svært at få fat i. Har selv en 14 år gammel Elna, som har arbejdet flittigt for mig, men jeg aner dens tiltagende alder. Og lige nu er den på intensivafdelingen hos en meget meget overklog symaskinemand, som jeg ikke er for vild med. Nu får vi se om han kan hekse. Dyrt bliver det i alle fald.
    Har netop fået en ny symaskine, der bare er alt for lækker. Sært som een ny maskine avler behovet fo endnu een.:-)

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •