Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Rulledims mikro lille

  1. #1
    Ege Gæst

    Rulledims mikro lille

    har set disse rulledimser til læderarbejde og mønstreoverførelse fra syning , men denne nykøbte dims er mikrolille i rullehovedet
    Hva pokker har den været brugt til
    Jeg kan næsten ikke se prikkerne på papir når den rulles hen over dette

    Hva kan den ha være brugt til
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Mosterkoster Gæst
    Jeg kender ikke svaret på nogle af dine spørgsmål, men glæder mig til at se om andre kan svaret. Det ser nemlig spændende ud.

  3. #3
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Ege Se meddelelser
    har set disse rulledimser til læderarbejde og mønstreoverførelse fra syning , men denne nykøbte dims er mikrolille i rullehovedet
    Hva pokker har den været brugt til
    Jeg kan næsten ikke se prikkerne på papir når den rulles hen over dette

    Hva kan den ha være brugt til
    Du nævner selv læder. Det ligner sådan en, jeg har brugt til det engang for mange år siden.

    Nette

  4. #4
    lis ai Gæst
    Den kan være brugt til at markere afstanden mellem hullerne, når man syr i læder

  5. #5
    Ege Gæst
    den er MEGET lille og afstanden mellem hullerne i i mm se cm målet ved siden af dimsen ....så tæt kan min symaskine næsten ikke sy

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg tro det er et rifle jern der er lavet til noget specielt

    http://www.laederiet.dk/Produkter/Vi...ansk.asp?Id=24
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nej det er en kant skære


    http://www.thegoodstuffshop.dk/group.asp?group=250

    Markeringshjul 3 mm luksus m. træhåndtag - 070324
    Luksus Markeringshjul 3 mm med træhåndtag til afsætning af afstand til huller i skeden
    [ Læg i kurv ]
    Pris: DKK 135,00
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132
    jeg har en magen til fra en gammel faster i familien som var syerske , og kniplede meget ,jeg har altid troet at det havde med en af de to ting at gøre]

  9. #9
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Ege Se meddelelser
    den er MEGET lille og afstanden mellem hullerne i i mm se cm målet ved siden af dimsen ....så tæt kan min symaskine næsten ikke sy
    Jeg tror heller ikke, det er meningen, at din symaskine skal sy ned i hvert hul. Jeg brugte sådan en, for at lave en markeringsstreg, hvor der fx skulle syes på maskine, når jeg syede i tyndt læder, eller hvor der skulle være mærker, hvis to steder skulle passe sammen.
    Hvis jeg lavede en helt lang og tyndskåret linje, ville læderet blive sårbart der, derfor brugte jeg en, der kun markede med små huller.

    Nette

  10. #10
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Den kan være brugt til at markere afstanden mellem hullerne, når man syr i læder
    Det er et lille bitte markeringshjul til afstand mellem hullerne, når man syr i hånden. Hjulene fås i forskellige størrelser og bruges bla. hos skomagere.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •