Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 37

Emner: Zep's Angora, Alpaca, ternet garn mmm

  1. #21
    Rysse Gæst
    Det ser rigtig godt ud. Glæder mig til at se mere.

    Hvor har du købt den elastiske rokkesnor ?

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Den er købt hos Skytten: http://www.skytten-danmark.dk/ Der har de iø også den spindebog af Elsa Krogh, hvor det ternede garn er beskrevet i.
    og Julemor

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Undskyld, jeg praler Men prøv lige at se en fin tynd tråd, jeg får ud af mit superwash efter at have fået den nye snor
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  4. #24
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Undskyld, jeg praler Men prøv lige at se en fin tynd tråd, jeg får ud af mit superwash efter at have fået den nye snor

    Zep,

    Det ser da bare godt ud, Zep!

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Slet ikke så ringe
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #26
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Slet ikke så ringe
    Du Zep - Det er altså stor ros fra en Vest-vest-vest jyde

    men hun har ret - det ser godt ud - og du har fristet: Jeg har lige set, at den elastiske snor også dur til min Joy....... Såeøøøh - Vi får se

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Hvor ser det lækkert ud det garn
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak jettefb og Strikketøsen Ja det er jo i grunden det, det skal ende med - altså garn, man kan strikke af. Det løjerlige med spindingen for mig er bare, at det er lige før, det er mindre vigtigt. Ihvertfald når jeg eksperimenterer og går nye veje. Og det har jeg i grunden gjort næsten hver gang indtil nu. Alligevel kan tankerne gå på langfart, når hjulet snurrer lystigt om, hvad det kan blive til. Egentlig skulle jeg bruge relativt lidt af den tynde hvide, men nu kører jeg videre, fordi de går så godt og jeg fik en idé til, hvad jeg også kan bruge den til

    klasus jeg er også ganske stum af benovelse Jeg har også oplevet en jyde konstatere, at det kunne da godt spises, hvilket på Sjælland ville have været en fornærmelse om et måltid, men faktisk en kompliment, hvor det kom fra Men eh, om jeg tør kalde en fra Fanø for en jyde, det er jeg ikke sikker på Jeg nøjes med at sige TAK.

    TIlbage til snoren... Skytten skriver, at den kan bruges til alle enkeltsnorsrokke. Og det tror jeg også, da man selv måler den op, så den passer og derefter smelter den sammen. Der er fin vejledning med. Den er dog på engelsk, så spørg, hvis nogen har brug for dansk hjælp Jeg troede først, at det var en form for elastisk bomuldssnor. Men det er en gummiagtig ting. Og det er en noget andet fornemmelse for træk i rokken, end jeg var vant til.

    Jeg så den for nogle år siden, dengang jeg var blevet tændt på at spinde selv. Det var netop en spinder, der lave ultrafin tråd, som talte begejstret om den. Og så glemte jeg den, indtil jeg så den hos Skytten. Jeg bestilte bomuldssnor til begge rokke og sad så og tøvede ved den noget dyrere elastiske. Men jeg har ikke fortrudt, at jeg vovede Den kan ses her:
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Familien går for lud og koldt vand, hundens hale er konstant i fare for at blive snoet ind og I snydes for strikkeprøver og andre billeder... Konen her er vist blevet småskør.

    Der spindes som aldrig før. Eksperimenteres med tykkelse og snoninger, sammensætning osv. osv. Og jeg kan ærlig talt ikke fatte mig til at få sat ord på det

    I får et enkelt billed. Det med mørkt er et af forsøgene med ternet garn (et andet er blevet tvundet idag). Det i midten er angoraen fra Dorit, som pludselig skulle tvindes med en tråd superwash, fandt jeg på. Lige nu er jeg så igen igang med en supertynd version af alpacaen. Og hvad den skal bruges til

    Hvor vil jeg så hen med det Jo jeg vil anbefale andre at ødsle med uld, som jeg gør nu Det "giver" en helt masse at opleve derudaf på en gang! Det sætter en masse tanker i omdrejninger. Havde jeg lagt mig fast på et formål med spindingen, så havde jeg arbejdet efter det og ikke oplevet så meget nyt. Derimod lagres der idéer til, når jeg en dag får et ønske om en bestemt beklædning - så er der noget erfaring at tage af oppe i hovedet...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #30
    klasus Gæst
    Først meget forundret, brødebetynget el.... Zep, det er jo faktisk sådan en der sidder på min Joy... Hmmmm så sparer jeg da det

    Og så - det ser altså superb ud det du laver - og spild - Næ, der er jo nok altid et eller andet det kan bruges til hen ad vejen, om ikke andet til striber i en vest, en hue - kanter på ærmer......osv. Og det forgår ikke ved at ligge, og frem for alt; Det er DIT garn, og jeg er ked af, at jeg ikke lige kan "køre" hen og gramse på det

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •