Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 37

Emner: Zep's Angora, Alpaca, ternet garn mmm

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Har en grum fornemmelse af, at angoraen ikke er tvundet nok "over" sammen med fåret til at blive til ternet garn hmmmmm
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Lad os se et nær billed af et fed
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Er det nært nok?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det ser meget spændende ud, Zep!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Er det nært nok?
    Jeg tror faktisk, at det er tvundet helt OK til brug til det ternede garn!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg ved ikke... Jeg synes det mangler lidt altså Så jeg har gjort det, at jeg har lavet et andet fed af resten, som er lidt mere overtvundet - så er det spændende at se, hvad der er bedst i sidste ende

    Nu mangler jeg så "bare" den S-spundne tråd, før det kan blive helt færdigt.

    Det er rigtig spændende Strikkelene, tak (og vi skal slet ikke tale om, hvor meget tid, det "stjæler" )
    og Julemor

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    Så har mit sjal ligget i fryseren i 2 dage - havde helt glemt det.Min datter kom med store øjne og sagde : øøøh mor, er det meningen dit sjal skal ligge i FRYSEREN ??
    Men det fnuller desværre stadigvæk.....
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Øv Luffedreng!

    Næste gang, jeg ikke vil lytte klasus, så må du godt sparke mig Det ser nemlig ud til, at du havde ret. Ikke, at jeg skal regne med at kunne ernære mig med at lave ternet garn Men nu fik jeg en helt klar fornemmelse af, hvordan det kan blive til imellem mine hænder. Det mest vellykkede er det bundt garn, der er poppet opad - sådan lige umiddelbart altså... Imorgen skal de vaskes og når de er tørre, så bliver der lavet strikkeprøver.

    Imens kan jeg så øve mig med min nye elastiske snor, som jeg kom til at bestille sammen med et par hentere igår Den kører godt nok stærkt!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  9. #19
    klasus Gæst
    Zep, jeg ku' da aldrig drømme om at sparke - det ku' jo lige så godt have været mig selv

    Det ser spændende ud, og jeg glæder mig til at se strikkeprøven.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515


    Mens det nu hænger og blafrer i den dejlige sensommervind er jeg igang med et nyt forsøg med ternet... I den der bestilling listede der sig noget halvdyrt Alpaca med Jeg kunne ikke stå for fristelsen, da farven i mine øjne er lækker, Grape Jelly. OG at betale kr. 49 for fragt af rokkesnor om så den var nok så eleastisk samt et par hentere, det var jo lidt spild ikke

    Den elastiske snor er helt vild Den gør rokken meget lettere at træde - og snoren trængte også til udskiftning altså. Men det resulterer i at mit første bekendskab med Alpaca bliver noget tykt. Og så tænkte jeg, at jeg jo lige så godt kunne bruge det til et nyt forsøg med ternet garn. Jeg vil så prøve at lave tynde tråde af den hvide superwash, som jeg har liggende.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •