Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: bisonuld

  1. #1
    karin olsen Gæst

    bisonuld

    Jeg har fået noget bisonuld forærende . Har prøvet at karte lidt af det , men synes ikke det bliver lige som jeg gerne vil have det.. Kræver det en anden behandling end fåreuld ved kartning , spinding og vask. Og kan der spindes af det rent , eller skal det blandes med andre uldtyper.. Håber meget I kan hjælpe mig , da jeg gerne skulle i gang med kartningen , inden jeg skal hente det sidste hjem. Fældningen er ved at være slut , men glæder mig allerede til at samle næste år også..

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja, der har jeg jo også været ( i må efterhånden tror jeg har prøvet alt , det har jeg altså ikke )..

    Men du skal rense det for dækhår, og jeg mener alle dækhår inden du karter det, ellers er det kun til filtet indesko.

    Spinding er som almindelig uld, hold lidt tilbage i tråden og pas på du ikke krammer ulden for meget inde i hånden...

    Det kan stå alene, meeen som sædvanlig og hvad jeg har gjort er at sætte en fåruld tråd ved, har også prøvet at sætte en hunduld tråd ved, blev ikke så godt.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ser du boer i Sorø Karin, hvad med at komme til det her spindetræf http://www.rokken3.dk/forum/showthre...740#post185740
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    karin olsen Gæst
    tusind tak skal du ha.. ja for det underste er jo ligesom en uldplaid , der ikke er til at trække fra hinanden...hvordan kan man vaske det tror du ?

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    uha så er det endnu mere arbejde, så skal du til at rive det fra hinanden, håber du har gode finger krafter.. men tag det med til Spelsauen, og lad os kigge på det...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    - Ja gøøør det...
    Spelsauen
    varmestuestrikker

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •