Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Zep's "Juletræ" anno 2005

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Zep's "Juletræ" anno 2005

    Her er et "juletræ", som ikke drysser
    Vejledning følger længere ned i indlægget..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af hundeuld : 20-11-2009 kl. 23:06
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Enkel og flot, hvor højt er det ?
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Zephirine

    Tak skal I have
    Fra bund til stjernens top måler det ca. 50 cm.. Oasis keglen er ca. 30 cm.
    Sidst redigeret af hundeuld : 20-11-2009 kl. 23:07
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet sørig

    Hvor er det flot, et alternativ til dem der ikke har så meget plads.

    Hilsen Sørig
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    Tak skal du have
    Ja hos mig fungerer det "kun" som dekoration - det rigtige juletræ kommer først ind den 23.

    Men du har ret. Jeg har forsøgt mig med en beskrivelse...

    Zeps Juletræ 2005

    Dette har jeg brugt:

    Oasis kegle ca. 30 cm.
    ”Potte” med ca. samme diameter som oasis keglen er forneden
    Ler (+ oasis)
    6 bambus grillspyd
    Vissengrøn flora tape

    Mos fra skoven
    Aucuba japonica blade

    Elefanthud

    Kraftig tråd til at lave “hårnåle af

    Spraylim
    Rød strøglimmer

    2 stk. piberensere i “guld”
    8 stk. piberensere i glitrende rød

    4 dekorationsnisser på pinde
    Små røde dekorationsbær

    Arbejdsgang:

    Potten havde allerede lettere brugt (tør) oasis i, som jeg ville genbruge. Herpå placerede jeg nogle stykker mos, som jeg endte med at fastgøre med et par ”hårnåle” lavet af kraftig grøn tråd. Herefter gav jeg mosset Elefanthud, som gav det en rigtig god, dyb farve.

    6 grillspyd af tynd bambus blev kortet af, så de kunne nå i bund i potten og et stykke op i oasiskeglen. Før de blev placeret i potten, omviklede jeg dem med vissengrøn floratape (husk at trække let i det for at få det til at klistre). Så satte jeg oasiskeglen ovenpå denne ”stamme”.

    Før jeg nu går videre, vil jeg godt anbefale, at man istedet for oasis i potten bruger ler. Min erfaring er ihvertfald, at hvis man vil arbejde med at sætte blade på, når træet er placeret, så kan man godt spolere oasisen. Jeg endte med (ca. halvvejs) at hive ”træet” op og fylde ud med ler...

    Jeg lavede en stak af førnævnte ”hårnåle” til at fastgøre bladene med. Aucuba japonica bladene viste sig at være meget nemmere at arbejde med efter at have ligget et par dage indendøre. De føjede sig derved nemmere omkring keglen.

    Jeg startede forneden med at fastgøre blade, der overlapper hinanden let hele vejen rundt – og prøvede at sætte dem med variende kulør. Jeg endte med at bruge to ”hårnåle” pr. blad – en var ikke nok. Hårnålene blev placeret så langt oppe på bladene, at runden af blade ovenover ville komme til at dække. Jeg satte en ”hårnål” i overlapningen og en midt på bladet. Næste runde forsøgte jeg at sætte blade, så spidserne kom til at ligge nogenlunde i overlapningerne af den forrige runde. Sådan gjorde jeg ca. ¾ op på keglen.

    Herefter blev resten omviklet med vissengrøn flora tape. Flora tapen overlapper de øverste blade med nogle centimeter for at skjule ”hårnålene” og give en glidende overgang. Det drillede lidt med at få den afsluttet pænt i spidsen. Så fik flora tapen en gang spraylim og ved at lægge træet ned og forsigtigt trille det, blev der puttet rød strøglimmer på. Det ses ikke særligt godt på billedet, men det har en helt skøn effekt, når svag belysning ”rammer” toppen.

    Forneden på potten viklede jeg også en stribe vissengrøn flora tape.

    To trekanter blev formet af ”guld” piberenserne og blev viklet ind i hinanden til en stjerne, der blev sat i toppen.

    Fire rødglitrende piberensere blev sat sammen i forlængelse af hinanden. Så lavede jeg en løkke (på øjemål) i den ene ende og formede nærmest en stor spiral omkring en tragteform. Spiralen blev puttet på træet og styret let af dekorationebærrene, som blev stukket i rundt omkring.

    Til sidst lavede jeg 4 røde hjerter af piberensere, som blev stukket ned i kanten af mosset/oais’en vha spidsen inde i hjertet.

    Nisserne godtog dekorationen og flyttede ind imellem hjerterne
    JuleHjerteligst
    Zep
    Sidst redigeret af hundeuld : 20-11-2009 kl. 23:07
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •