Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Lav din egen gine...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    16 Jul 2009
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    71

    Lav din egen gine...

    http://www.threadsmagazine.com/item/...ting-assistant

    Jeg syntes det er lidt smart at man kan lave en "gine af sig selv"

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Hvis man vælger at gå i gang, vil jeg anbefale Paper-tape dress form metoden. Gaffa-tape bliver ikke stift, men det gør gammeldags klisterpapir, jeg har hjulpet et par stykker med at lave sådanne giner. Men man må ikke lægge dem fra sig før de er tørre, så kommer der indadgående buler, hvis I forstår. Brug en rigtig god BH for at få den rigtig pasform.

    Det er nogle fine intruktive billeder, der er i linket. Troede ikke man kunne finde lige det på nettet.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er sørma et godt link, nu glæder jeg mig til at se den første der bliver lavet herinde
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af lisasmom Se meddelelser
    Hvis man vælger at gå i gang, vil jeg anbefale Paper-tape dress form metoden.
    Wow et fedt link.. sådan havde jeg alsrig tænkt på det!!

    Lige et projekt for mig og min søster.. vi har lavet MANGE masker og lign til fastalavn på lignende måde.. men med gips-gaze...

    Nu kender jeg ikke dette hersens paper-tape.. hvor skaffer man dog det?
    Og det sviner lidt mere, men tror I ikke man kunne bruge gibs-gaze også?
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det kunne være skægt at lave sådan en! Tak for linket Måske et projekt til kreamøderne?
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Her er et link til det gammeldags papirtape, som jeg jo ikke kan huske, hvad vi kaldte. Det har den fordel, at det bliver stift når det tørre i modsætning til gaffa og afdækningstape.

    Gipsgaze udvikler varme mens det tørre, så pas på, der er skrækhistorier om forbrændinger, men jeg ved ikke om det bare er historier.

    http://avformshop.dk/klæberulle_bru...l?cat_id=38006

  7. #7
    Mosterkoster Gæst
    Det med varmen og gipsgaze, det er en and. Vi bruger det til ungerne når vi laver masker med dem, og de er mellem tre og fem år. Man skal bare huske at smøre med noget inden under gipsgazen, vaseline f.eks. ellers kan man ikke få det af.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Jeg så sådan en gine lavet til en højgravid, for flere år siden ned på håndarbejdsskolen i Skjalds.. den så altså lidt spøjs ud.
    Marianne

  9. #9
    jannie Gæst
    Jeg fik lavet en gine på mig selv i 1990 Har den stadigvæk dog ikke stativet da det knækkede under flytningen hertil hvor jeg bor nu.
    vi brugte det brune klæbetape og det værste var at står stille med armene lidt ud til siden og så at få den klippet op med en gips saks :-)
    Men vi fik nogle flotte giner ud af det og jeg brugte min rigtig meget i mange år

  10. #10
    Sabine Gæst
    Nu fik vi lavet to giner derhjemme - tusind tak for linket!
    Vi brugte pakke-papirtape, som vi købte ved Nørreport station (København). Vi er er begge størrelse small, så vi kunne nøjes med en enkel rulle - og fik hvert tre lag.
    Det tog ca. 3 timer for en enkel gine - man skal lige regne med, at man skal stå temmelig stille, så man skal helst være 'frisk' i benene.

    To dage efter fik vi Burda's nyhedsbrev, hvor der tilfældigvis også var en beskrivelse om fremstilling af en gine. Den var god til at få idéer til at sætte en fod på.
    http://www.burdastyle.de/trends/tipp..._aid_2704.html

    Vi skal lige have udstoppet ginerne -så er de klare til brug.
    I hvert fald et sjovt projekt...
    Sabine
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •