Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Wholequilt projekt til Long Arm på almindelig maskine

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637

    Wholequilt projekt til Long Arm på almindelig maskine

    Så kom mit længe ventede wholequilt mønster hjem. *JUBIII*

    Det er hjemtaget fra en long arm butik og stod til at være 49 " x 98"
    Stort, men ikke så stort at jeg tænkte det umuligt...

    Men suk! Mønsteret har snydt mig.. det er FANTASTISK flot, men det er reelt kun det halve, dvs de 49" x 98" skal spejlvendes og gentages - hvilket vil gøre tæppet 98" x 98" og dermed over 2 gange 2 meter!!

    Det tror jeg *BIP* ikke jeg kan få presset ned i min lille almindelige symaskine.
    Hvad siger I?

    Og den næste udfordring er så at finde ekstra bredt stof.. nogen der kender et godt sted hvor man kan finde meget bredt brækket-hvide stoffer, gerne i lidt skinnnede overflade (uden at det er satin og *BIP* glat)??

    Gad vide om dette bliver en UFO før det er kommet igang?
    (Kan det overhovedet det, eller er det bare en idé der ikke bliver til noget )
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  2. #2
    JanJac Gæst
    Det er vel nok flot. Glæder mig til at se det færdige resultat.

    Jeg ville prøve at finde stof i en gardinforretning. Jeg har for år tilbage købt stof i en sådan på 2,20 m.

    Til min gamle Husquarna er der en brodere-/stoppefod. Jeg har aldrig brugt den, men jeg formoder man kan sy både sidelæns og baglæns med den. Hvis du har sådan en og en quilteramme, mon så ikke det går. Jeg ville nok lave nogle forsøg først på et mindre stykke.

    Janne

  3. #3
    klasus Gæst
    Lige et lille tip, som jeg har set på en eller anden broderimaskine-hjemmeside, og som I quiltere sikker også kan bruge:

    stoffet der skal ligge inde i friarmen under syning, kan holdes sammen med store hårklemmer - I ved dem der har tænder i begge sider og åbnes som en tøjklemme...... hmm gu' v' om det gav mening..

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    www.stofogstil.dk har meget brede stoffer, det har www.speichdesign.dk også.
    En anden ide er måske at lavet mønsteret i ½ størrelse, hvis det er det mål du oprindeligt havde tænk dig. Der findes kopifirmaer, som kan den slags.

    Under alle omstændigheder - rigtig god arbejdslyst, jeg kan godt forstå, at du gerne vil have denne quilt.
    Sidst redigeret af hundeuld : 17-02-2013 kl. 13:06

  5. #5
    JanJac Gæst
    Du kan måske også bruge et lagen. Det kan købes til dobbeltsenge i mange farver og stofkvaliteter.

    Janne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af JanJac Se meddelelser
    Du kan måske også bruge et lagen. Det kan købes til dobbeltsenge i mange farver og stofkvaliteter.

    Janne

    Ja god idé.. kan også være det gør det lidt billigere at prøve på, hvis nu det hele kikser, fordi det ikke kan være der..
    Havde dog håbet på at bruge noget temmelig transparant topfarve, så jeg kan klippe vat ud på bagsiden i nogen felter og ligge et farvet stykke stof nederst, som så "skinner" lidt igennem, når jeg quilter de sidste felter...

    Men måske jeg kan finde et tyndt lagen, der er lidt gennemsigtigt...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Hadsten
    Indlæg
    49
    Det projekt glæder jeg mig til at se færdigt og høre mere om, hvordan du bar dig ad. Mvh Esther

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af lisasmom Se meddelelser
    www.stofogstil.dk har meget brede stoffer, det har www.speichdesign.dk også. Mon ikke du også kan finde det hos www.Geismer.dk

    En anden ide er måske at lavet mønsteret i ½ størrelse, hvis det er det mål du oprindeligt havde tænk dig. Der findes kopifirmaer, som kan den slags.

    Under alle omstændigheder - rigtig god arbejdslyst, jeg kan godt forstå, at du gerne vil have denne quilt.
    Jeg har lige siddet og bøvlet med at quilte et tæppe der er 140x200 cm og det kan KNAP være i min maskine.. så dette quilt er og bliver for stort i den oprindelige format.. har nu (med stort papirforbrug til følge) kopieret det hele på A3 stykker.. samtidig med at jeg har nedfotograferet det noget.. men hold da op en kamp at få sat de kopierede stykker sammen igen..

    Har forsøgt at finde de kopi-firmaer du taler om - dog uden held... kender du nogen bestemte?
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2009
    Geografisk sted
    7870 Roslev
    Indlæg
    75
    Hvis du kender en som arbejder på en tegnestue et eller andet sted, kan vedkommende garanteret hjælpe enten med et firma som kan klare opgaven eller løse det for dig. Har arbejdet på en tegnestue og der havde vi lystrykmaskiner som også kunne kopiere og skalere, så man kunne få tegninger ud i A0 str. (841 × 1189 mm) så hvis den er 980x980 er det kun 2 stykker der skal sættes sammen i A0. Eller det kan skaleres ned til 841x841 i stedet. Prøv evt. at google "lystryk" i dit område
    Ha' en go' dag
    /NInse

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2009
    Geografisk sted
    troldhede
    Indlæg
    62
    det glæder jeg mig til at se er selv begyndt at sy patchwork og håndquilte
    hilsen ellinor

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •