Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 26

Emner: sandblæsning af glas

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    20 Oct 2009
    Geografisk sted
    Falster
    Indlæg
    14
    Jo Bubbihund det hjalp.

    En sandblæsningskabine er en kasse med blæsepistol og gummihandsker, så sandblæsningen foregår inde i kabinen. Der er alt med til selve sandblæsningen, men ikke materialet der skal blæses med, og det var der jeg manglede viden, men hvis sandet fra HN kan bruges til glas så er det da bare det jeg prøver. Jeg var bare i tvivl om der skulle noget specielt til når det nu var glas der skulle bearbejdes.

    Tak for hjælpen
    Vibeke

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af vibeke544 Se meddelelser
    Jo Bubbihund det hjalp.

    En sandblæsningskabine er en kasse med blæsepistol og gummihandsker, så sandblæsningen foregår inde i kabinen. Der er alt med til selve sandblæsningen, men ikke materialet der skal blæses med, og det var der jeg manglede viden, men hvis sandet fra HN kan bruges til glas så er det da bare det jeg prøver. Jeg var bare i tvivl om der skulle noget specielt til når det nu var glas der skulle bearbejdes.

    Tak for hjælpen
    Vibeke
    Fedt, så lærte jeg hvad sådan en kabine er. Og ja, Harald Nyborg sandet var ganske udemærket...super, at det kunne hjælpe
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    De hænder på vasen da godt tænke mig at se
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    De hænder på vasen da godt tænke mig at se
    Desværre tog jeg ikke fotos af den. Og min søster, der fik den, har for vane ikke at passe godt på ting. Så hun fik den væltet ned fra hylden, så den smadrede TYPISK hende.

    Men hov....jeg lavede vist også én til min mor...tænke tænke tænke....for hvis jeg gjorde det, SÅ kan der skaffes et foto, for HUN passer på sådan noget.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det lyder så spændende. Selv om jeg ikke har forstand på det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Fik du taget et billed
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Fik du taget et billed
    Nej desværre, for jeg huskede forkert - Jeg nåede ALDRIG at få lavet en til min mor....havde kun købt ind til det...og jeg kan ikke få lavet en nu, for kompressoren er død

    Træls, for hun vil smaddergerne have en.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Sandblæst vase

    Da min nevø var lille, lavede jeg julegaver sammen med ham til hans forældre.
    Så for ca. 10-15 år siden, lavede vi/jeg en sandblæst vase til hans mor (min søster), hvor hans håndaftryk var "sat" fast omkring vasen, så det lignede at han overrakte vasen til hende.

    Selvfølgelig så fik min søster jo smadret den - TYPISK!! - og hun har siden ærgret sig gul, grøn og blå over det (HA!! SÅ KAN HUN LÆRE DET!!!)

    Men fordi jeg havde en fornemmelse af, at det var sådan noget, der ville ske, så havde jeg selvfølgelig gemt tegningerne fra de oprindelige håndaftryk, og derfor kunne jeg i år genskabe vasen til hendes fødselsdag.

    Her kan I så se resultatet - jeg er dog i tvivl om man helt kan se idéen - det er temmeligt svært at tage billederne i de rette vinkler

    193.jpg187.jpg185.jpg184.jpg

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Du godeste Lene hvor er det en god ide og hvor er den god, så vil jeg håbe at søster passer noget bedre på den her, ellers fortjener hun et rap over fingeren.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Fantastisk god idé! - og flot resultat!
    Her er dit gamle indlæg - nr 10: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...6sning-af-glas
    Jeg blev nysgerrig og takker for beskrivelsen af processen.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •