Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 26

Emner: sandblæsning af glas

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227

    sandblæsning af glas

    Nu er jeg blevet bidt af at sandblæse glas. Det er sjovt og dekroativ, men, det bliver lidt kedeligt i længden at sætte tape på som mønstre.
    Er der nogen der ved hvor man kan købe selvklæbende folie meget gerne med noget trykt mønster på?
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  2. #2
    Dorit Gæst

    fortæl fortæl

    hvordan gør du......

    menom og hvis kan du ikke få fat i foliet i boghandlen ....det kan man da her oppe.....og så kan du da kalkere billeder til den guldmedalje....

    min kunst lærere sage at der er jo ingen grund til at gøre det svært for en hvis der nu findes en smut vej.....du kunne osse tegne med en tynd spritpen....og lave de fineste mønster det bruger jeg gerne når jeg enten maler og eller gravere på glasset......men det er klart spritpennen forsvinder jo i varmen (altså i min ovn) eller når jeg tøre efter med en sprit klud når jeg gravere glasset....men da jeg ikke er helt sikker på hvad det er du gör kan jeg jo ikke lige vide om mine ideer er brugbare

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Jeg har fundet en sandblæsnings kabine i Biltema, art.nr. 15377
    Jeg kan ikke tegne på det, da der skal være noget der giver mønster, altså der bruger jeg så folie.
    Jeg sætter billeder på senere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Dorit Se meddelelser
    hvordan gør du......

    menom og hvis kan du ikke få fat i foliet i boghandlen ....det kan man da her oppe.....og så kan du da kalkere billeder til den guldmedalje....

    min kunst lærere sage at der er jo ingen grund til at gøre det svært for en hvis der nu findes en smut vej.....du kunne osse tegne med en tynd spritpen....og lave de fineste mønster det bruger jeg gerne når jeg enten maler og eller gravere på glasset......men det er klart spritpennen forsvinder jo i varmen (altså i min ovn) eller når jeg tøre efter med en sprit klud når jeg gravere glasset....men da jeg ikke er helt sikker på hvad det er du gör kan jeg jo ikke lige vide om mine ideer er brugbare
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227

    Færdigt glas

    Her er 2 forskellige færdige glas:

    Hello Kitty 001 [].jpg
    Der sættes folie på og der skæres.

    Hello Kitty 002 [].jpg
    Det skårne fjernes.
    Der sandblæses.

    Hello Kitty 003 [].jpg
    Resten af folien fjernes.

    Hello Kitty 004 [].jpg
    2 forskellige færdige resultater.
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  5. #5
    Dorit Gæst

    Nej hvor er det flot....

    så må man da afligevel kunne tegne på filmen med en spritpen for at siden skære det ud som man gør det ved "papirklip"

    som sagt så er er det et superflot arbejde....

  6. #6
    Rysse Gæst
    Super flot arbejde.

    Folien er det ikke en slags dobbelt klæbende tape bare i A5 eller A4 ?


    Kan du ikke printe eller kopiere et billede på folien ?

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Folien er selvklæbende hyldepapir i rulle. Nej for det kommer jo så til at sidde på papirsiden oh folien klæbes på galsset så billedet bliver jo ikke og se.

    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Super flot arbejde.


    Folien er det ikke en slags dobbelt klæbende tape bare i A5 eller A4 ?


    Kan du ikke printe eller kopiere et billede på folien ?
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    sandblæsning af glas

    kan du ikke kopiere motivet på en transperent og så sætte det ind i glasset eller hvad det nu er du skal sandblæse?
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    20 Oct 2009
    Geografisk sted
    Falster
    Indlæg
    14
    Hej Heidi

    Hvad bruger du til at "sandblæse" på glas?

    Jeg har selv lige købt en lille sandblæsekabine, men kan ikke lige finde ud af, hvad der skal bruges til glas.

    Hilsen
    Vibeke

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af vibeke544 Se meddelelser
    Hej Heidi

    Hvad bruger du til at "sandblæse" på glas?

    Jeg har selv lige købt en lille sandblæsekabine, men kan ikke lige finde ud af, hvad der skal bruges til glas.

    Hilsen
    Vibeke
    Nu ved jeg ikke hvad sådan en sandblæsekabine er for noget, men kan forestille mig det. Men hører der slet ikke noget udstyr til sådan én? Er det bare et sted, hvor selve sandblæsningen kan foregå? For der er jo brug for selve sandblæsningsudstyret.

    Men jeg kan fortælle, at når jeg har haft sandblæst noget, så er det foregået ude i en have, og med en kompressor med blæsepistol på. Og det er gået ganske fint.

    Jeg har sandblæst nogle vaser, hvor jeg havde tegnet min nevøs håndaftryk op på bogindbindings-klister-plast (ved ikke hvad det rigtigt hedder), men det er det der man køber i en rulle, som er gennemsigtigt, og klister fast på bogen.

    Og for at forstærke det, så klistrede jeg et lag gaffa-tape ovenpå, så jeg var sikker på, at sandet ikke trængte igennem hvor det ikke skulle.

    Så klippede jeg håndaftrykket ud, og klistrede hele herligheden fast omkring vasen, så det så ud til, at hænderne hold fast om vasen.
    Og derefter sandblæste jeg hele molevitten med noget sandblæsningssand fra Harald Nyborg.

    Og nu sidder der sikkert eksperter udi sandblæsning, der tager sig til hovedet og skriger: "NEJ NEJ NEJ!!! - Sådan må man ikke gøre"...men for mig gik det SUPERFINT, og jeg blev tilfreds med resultatet...og det er vel det vigtigste (og det skal lige siges, at der skal MEGET til, før jeg er tilfreds med egne resultater )
    Så jeg ved ikke, om dette er til hjælp for dig??
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •