Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18

Emner: Kogalskab

  1. #1
    strikkesinen Gæst

    Smiler Kogalskab

    Hejsa

    Jeg der ALDRIG har villet strikke mønster i flere farver, fandt den sødeste trøje, som absolut lige passede til mine to tvillinedrenge, som jeg er bonustante til

    MODEL.jpg

    Startede, som der stod i opskriften, med at strikke forstykket først, og puhadada hvor det gav problemer, tråde der var for stramme og huller der hvor overgangen mellem de forskellige farver var, , om igen, og igen og igen, ikke om det ville lykkedes.

    fik så den ide, at strikke trøjen på rundpind, så skulle jeg i det mindste kun strikke ret, ergo igang igen.

    Det går dog en smule bedre, men absolut IKKE GODT, der er stadig "huller" men dem kan jeg rette til efterfølgende (tror jeg), og så fandt jeg jo lige ud af, at noget af mønsteret det syr jeg på bagefter

    Her er jeg nået til nu
    FORSIDE.jpg


    og bagsiden af medaljen (jeg hader at hæfte tråde)
    BAGSIDE.jpg

    Meeeen når jeg skal igang med trøje nr. 2, så bliver det en anden sag, da bliver kun de mest sammenhængende farver strikket og resten bliver skisme broderet på til sidst

    Har I ikke bare en smule medlidenhed med mig , for det her har jeg bestemt ikke evner til, det er første og sidste gang jeg begiver mig ud i et sådant projekt

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Under mig lidt hvad pokker er det du laver, du skal da ikke klippe tråde over, lav små nøgler og have hængende bagpå..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Nette Gæst
    Ja, jeg vil altså også gerne vide, hvordan du kan få så mange tråde.
    Har du ikke en købt trøje med flere forskellige farver, hvor du kan se på bagsiden, hvordan det skal se ud?

    Nette

  4. #4
    lis ai Gæst
    Hold da op et arbejde du der er gået igang med.
    Men når du kun har en ko på forsiden er det nu bedst at strikke frem og tilbage. Brug små nøgler garn til mønstre, meget små mønstre sys på til sidst. For at undgå huller snos garnet om hinanden. Jeg tror, at man kan se det på youtube; Men det er der nok nogen´, der ved bedre end mig.
    Der kan man vist nok også se hvordan man holder trådene bag på arbejdet så de ikke bliver for stramme.
    På den igen -det skal nok blive super til sidst.

  5. #5
    OPR1 Gæst
    Jeg havde nu nok gjort kort proces og så syet koen på til sidst.

  6. #6
    strikkesinen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Under mig lidt hvad pokker er det du laver, du skal da ikke klippe tråde over, lav små nøgler og have hængende bagpå..

    det er sundt at undre sig

    Jeg har afprøvet med de små nøgler hængende, men det gik også i kuk, fordi der nogle gange kun skal strikkes en maske i sort og så 10 i hvid og så en maske i grøn osv. , og når jeg så skulle strikke tilbage på vrangsiden, ja så gik det da slet ikke, derfor ville jeg prøve at strikke på rundpind hvor jeg strikker forstykke og bagstykke, derfor de mange tråde, men nu er det skisme slut, jeg piller skidtet op og broderer koen på til slut

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Jeg har aldrig strikket med flere farver andet end striber og en meget lille strikkeprøve jeg lavede til en workshop, så jeg skal ikke gøre mig klog på teknikkerne.

    Men jeg er helt og aldeles forelsket i mønsteret - hvor har du det fra? Jeg kommer fra landet, så jeg bliver da nødt til at lave sådan en på et tidspunkt

    Du kunne også lave den næste som en jerseyko - så skal du da i hvert fald kun bruge brun fremfor hvid og sort *G*
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  8. #8
    Mosterkoster Gæst
    Uha, jeg har ondt af dig. Kan godt selv huske de første gange med et mønster. Men det kan altså godt lade sig gøre og øvelse gør mester, så jeg tror da på at du godt kan lære det. Det er nok noget med at komme op på hesten igen.

  9. #9
    strikkesinen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Puskram Se meddelelser
    Jeg har aldrig strikket med flere farver andet end striber og en meget lille strikkeprøve jeg lavede til en workshop, så jeg skal ikke gøre mig klog på teknikkerne.

    Men jeg er helt og aldeles forelsket i mønsteret - hvor har du det fra? Jeg kommer fra landet, så jeg bliver da nødt til at lave sådan en på et tidspunkt

    Du kunne også lave den næste som en jerseyko - så skal du da i hvert fald kun bruge brun fremfor hvid og sort *G*
    Hej Puskram
    Den er fra Drop Design, håber dette link virker ellers skriv igen
    http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=24&lang=dk

  10. #10
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Puskram Se meddelelser
    Jeg har aldrig strikket med flere farver andet end striber og en meget lille strikkeprøve jeg lavede til en workshop, så jeg skal ikke gøre mig klog på teknikkerne.

    Men jeg er helt og aldeles forelsket i mønsteret - hvor har du det fra? Jeg kommer fra landet, så jeg bliver da nødt til at lave sådan en på et tidspunkt

    Du kunne også lave den næste som en jerseyko - så skal du da i hvert fald kun bruge brun fremfor hvid og sort *G*
    Opskriften kan findes på Garnstudios hjemmeside

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •