Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Hvordan lærer man at strikke efter opskrift?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637

    Hvordan lærer man at strikke efter opskrift?

    Hejsa alle

    Her kommer et håbløst spørgsmål

    Jeg mener selv at jeg kan strikke - dvs. jeg kan en masse teknikker - har begået et par halstørklæder i forskellige udseener, men jeg kan *BIP* ikke læse og slet ikke forstå en opskrift...

    Det gør mig så ked af det, for jeg ser så mange flotte ting herinde og mange andre steder, men en opskrift er mig komplet udforståelig...
    Det er imponererne hvad I kan!!

    Hvad kan man gøre?

    Jeg har søgt efter nogle steder de vil lære mig at strikke i Korsør området, men har søgt uden held...
    Har I nogen gode begynderbøger, altså begynder-læse-en-opskrift-bøger...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  2. #2
    Rysse Gæst
    Sys Fredens bog strikkeskole syntes jeg er god. Det er et lille hæfte som du kan låne på biblioteket.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Nogle synes det er nemmere med diagram i stedet for.
    supersine669

    carpe diem

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    Jeg er også opskrifts-blind, når det gælder strikke- og hækleopskrifter. Synes ikke div. strikke- og hækleskolebøger/hæfter fortæller, hvordan man strikker/hækler efter en opskrift. Teknikkerne er vist, og opskrifterne er også på begynderstadiet, men hvordan man læser en opskrift, det mangler jeg stadig en idiotsikker vejledning til.
    Mvh
    Salvia

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Jeg vil anbefale politikens strikkebog, der er forskellige små mønstre, hvor der er forklaret hvordan man strikker mønsteret og hvordan man læser opskriften :)

  6. #6
    minniesmor Gæst
    du skriver Vestsjælland/Korsør er du fra Korsør for jeg vil da gerne lære dig at strikke efter opskrift har lige lært min veninde at læse en opskriftog jeg er meget toldmodig (jeg bor i Benløse/Ringsted)

    knus Minniesmor

    Ps send mig en pb hvis det har din interesse

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Prøv at låne : Aschehougs strikkebog på biblioteket ...det er en rigtig god bog...

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Prøve og prøve og prøve igen, det er for det meste sådan jeg har gjort;-))
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Jeg synes også godt om politikens og så har jeg Kvinde med pinde. I starten synes jeg også det var volapyk (det er det stadigvæk en gang i mellem). Det hjælper hvis jeg bare går i gang for så kan jeg bedre se det for mig. Jeg læser altid opskriften igennem, men det er ikke altid jeg forstår den, når jeg når til noget af det der ikke gav mening i første omgang giver det nu mening fordi jeg sidder med strikkepindene i hånden.
    Hvis jeg er helt fortabt i en opskrift går jeg ned i den garn forretning hvor jeg har købt opskriften og det plejer ikke at være noget problem at få hjælp. Hvis der bliver holdt nogen strikkecaféer i nærheden af dig burde der også være hjælp at hente der. Jeg har haft mange aha-oplevelser i forbindelse med strikkeopskrifterHåber du kommer i gang med et lille strikkeprojekt

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •