Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emner: Kronprinsesse Mary´s svøb

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144
    Jeg har strikket svøbet to gange og jeg har aldrig syet sammen.

    Jeg har strikket det sammen efter hånden.

    Når jeg har strikket det midterste, strikker jeg to modsatte sider. Der er jo omslag i kanten hele vejen op. Når jeg så strikker 3. og 4. side strikker jeg gennem omslaget, i stedet for at lave et nyt omslag i begyndelse af hver pind.

    Jeg håber i forstår, det er svært at forklare.
    Kh bstorm.

  2. #12
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Dorthebu Se meddelelser
    Tænker (højt )
    kan det mon ikke lade sig gøre at strikke det rundt på rundpind, så man slipper for at sy sammen ????
    Nogen der har haft samme tanke ??
    Har lånt "Heirloom Knitting" på biblioteket, der udelukkende beskriver Shetland lace. I den bog er der beskrevet, hvordan man kan strikke rundt. Det har jeg tænkt mig at prøve.

    I al sin enkelthed går det ud på, at strikke masker op langs alle fire side, indsætte en "hjørnemaske" i hvert hjørne, som man så tager ud på hver side af, mens man selvfølgelig sørger for at mønsteret passer. Det er nok nemmest at gøre, hvis man strikker efter et diagram - det er lettere at se for sig i forhold til en opskrift, hvor mønsterpindene er skrevet ud.

    På den måde strikker du hele kanten i et strikke. Ulempen er, at hver 2. pind skal strikkes vr :-( for at opnå retstrikning - og så bliver det til rigtigt mange masker på de yderste pinde.

    Blondekanten strikkes også på - lige som beskrevet i opskriften. Det betyder så, at det er den eneste lille sammensyning i det stykke arbejde.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er det stadigvæk moderne med sådan et svøb.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    cubik Gæst

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    09 Sep 2009
    Geografisk sted
    Spjald Vestjylland
    Indlæg
    33
    Ja, det er det. Jeg er ved nr. 27 Den skal til Australien

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Citat Oprindeligt indsendt af bstorm Se meddelelser
    Jeg har strikket svøbet to gange og jeg har aldrig syet sammen.

    Jeg har strikket det sammen efter hånden.

    Når jeg har strikket det midterste, strikker jeg to modsatte sider. Der er jo omslag i kanten hele vejen op. Når jeg så strikker 3. og 4. side strikker jeg gennem omslaget, i stedet for at lave et nyt omslag i begyndelse af hver pind.
    Jeg vil gerne sige mange tak for denne idé - det fungerer vældig godt!

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •