Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Uld/møl

  1. #1
    Thomas' mormor Gæst
    Ja, jeg kunne huske vi har haft det oppe vende for nyligt. Jeg var ude efter sneglefælder i engangsudgave, og ved min svigerdatter, sikkert lige som mange andre "kæmper" med melmøl.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Møl kan heller ikke lide rejnfan - altså blomsterstandene. Så klip de gule knapblomster af i duske, tør dem og læg dem hvor der er strik.
    Møl elsker at sidde på lur i havens gamle træer.
    Når det så bliver aften, vi har dørene åbne og lyset tændt, søger de ind.

    Jeg har det tip, at man lukker døre og vinduer hver aften, slukker lyset i en kort stund. Herefter tænder man, og vil opdage, at det er rimelig nemt at lokalisere disse kryb, for de kravler altid opad - under loftet på væggene. Jeg går simpelthen en runde, kigger op, og så er det bare om at få dem væk, når de er der.

    Tilslutter mig de andres gode råd, men undgå at pakke striktrøjerne for tæt ned. De er bedre at have få luft, og derved være tørre, og så sørge for at de er luftet og rene med jævne mellemrum. Det er det bedste.

    Er møl larverne først kommet - det er dem der æder fibrene, så er det en hel anden mere vanskelig sag................
    Husk, møl går først efter uld fibre, derefter silke, og hvis der ikke er andet "guf" så kan de faktisk også godt finde på at gå i bomuld.

    Men husk at kigge op langs loftets kanter inden du slukker lyset for natten, så er du godt sikret.
    Strikke Marie

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Åh, ja, møl!!
    Det er dem, der går i vintertøj om sommeren og sommertøj om vinteren!!

    Hvis lavendel er godt, så kan man måske lægge en pose med tørrede lavendler, et stykke sæbe eller et duftlys med lavendelduft ned til uldgarnet? Det er bare en ide, jeg fik! Tror I det kan bruges?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    lis ai Gæst
    Netto har tilbud på CEDARTRÆ mod MØL og andre plager i denne uge 35.
    8 stks velduftende træ i æske for 20kr

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    15 May 2008
    Geografisk sted
    ikast
    Indlæg
    79
    Thuja kan møl heller ikke li' de findes jo overalt...de drysser når de bliver tørre og hænger i ulden - så brug dem ligesom lavendler - put bladene i små gaseposer.
    Uldvarm hilsen fra Miira

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    De kan også købes på denne adresse måske lidt billigere og de er hurtige til at levere
    http://www.aniel.dk/til_lidt_af_hver...page=2&sort=2a
    Ha' en god dag
    fra Anne

  7. #7
    beta Gæst
    Mange tak for alle jeres gode svar og links

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •