Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 22

Emner: Garn rester

  1. #1
    krummeluren Gæst

    Garn rester

    Jeg har ryddet op i min garn kasse i dag og der var helt vildt mange garnrester, faktisk en kæmpe kasse fuld

    Jeg vil gerne bruge disse rester til noget og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre alle jer super kreative mennesker hvad i har af gode forslag.

    Byd gerne ind

    Hilsen Lotte

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Os, der strikker til varmestuen, strikker jo meget ofte af rester og der kan faktisk laves mange gode ting af resterne.

    Du kan lave både veste, tæpper, huer, børnetøj osv. alt efter hvad du har brug for.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Alt efter garntype kan du lave små eller store tørklæder. Af bomuldsgarn kan du lave Noa-Noa tørklædet som ligger på en norsk strikkeblog---tror hun hedder Bente B. Der går knap et nøgle bom.garn til et - alt efter løbelængde ---og af uldne kan du strikke halstørklæder til vinter---strik dem på langs i ret- -.i striber..... de bliver supersmarte....og det bliver jo vinter igen...

  4. #4
    krummeluren Gæst
    Tak for jeres gode input.

    Jeg tror godt jeg kunne tænke mig at strikke et stort tæppe af alle resterne.
    De fleste tæpper er jo hæklede ved jeg godt, men kan man ikke også godt få lavet et tæppe i pæn størrelse i strik?

    Hilsen Lotte

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    08 Feb 2009
    Geografisk sted
    6855 Outrup
    Indlæg
    128
    Selvfølgelig kan du strikke et tæppe,men jeg vil foreslå at det bliver i domino firkanter,for at gøre det mere fast og stabil.
    Knus fra
    Den strikke og hækleglade Morganza

  6. #6
    krummeluren Gæst
    Jeg kunne faktisk godt tænke mig at lave det i lange striber på langs, kan man det?

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Citat Oprindeligt indsendt af krummeluren Se meddelelser
    Jeg kunne faktisk godt tænke mig at lave det i lange striber på langs, kan man det?
    Dette tæppe er strikket i baner på langs

    http://web.archive.org/web/200410111...ryChevron.html

    men der er også andre ideer at hente her

    http://knitmore.com/free_patterns.ph...tern=gm_filtar

    Hvis man går til hovedsiden vrimler det med alle mulige gratis opskrifter, sikkert noget for vamestuestrikkerne.

  8. #8
    krummeluren Gæst
    Jeg er desværre ikke så rutineret, at jeg kan strikke efter en opskrift på engelsk

    Men tæppet må gerne være i bølger eller noget lignende, det ser rigtig flot ud

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Jeg synes lige jeg vil vise, hvad jeg har brugt mine rester til. Trøjen er strikket i bomuld, hør og blandinger af de to med lidt kunststof i.
    For at være sikker på at garnet slog til, har jeg haft gang i to ærmer, to forstykker og et bagstykke på en gang og lavet ens striber på alle stykker før jeg gik videre med næste farve. Det hele har ligget på rundpinde, så jeg kunne tjekke på en færdig trøje, hvor langt jeg var nået.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2008
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    149
    Hold da op, hvor har du været god til at sætte garn sammen og til at få det til at passe. En rigtig flot trøje.
    Venlig hilsen Tessie

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •