Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: COPPA, hvad er det ?

  1. #1
    hobbyisten Gæst

    COPPA, hvad er det ?

    COPPA:

    Forkortelser:
    COPPA: Children's Online Privacy Protection Act (Børn’s Online Personlige Beskytelses Bekendtgørelse)
    FTC: Federal Trade Commission (Føderalle Handels kommission)

    COPPA er oprindeligt opstået i USA, og er et regelsæt (I USA en lov siden 1998), som forsøger at beskytte børn under 14 på internettet. COPPA er påkrævet i USA efter påbud af FTC.

    I Danmark findes denne lov ikke, men der findes utallige opfordringer til at implementerer dette regelsæt, således at forældre kan føle sig trygge, når deres børn benytter internettet, desværre er det sjældent at en virksomhed eller internetportal har tid/mandskab til at gennemfører dette.

    Oprindelig gælder loven for følgende internet funktioner.

    (i) Hjemmesider på internettet;
    (ii) Penneven’s services;
    (iii) Elektronisk post;
    (iv) BBS (Ligesom Rokken);
    ( V )Chat steder.

    Vi har her på rokken valgt at benytte dette regelsæt, fordi det sikre mod at børn uforvarent kommer til at offentliggøre information, som de ikke burde. Dette skal ikke forveksles med Censur, da vi på ingen måde kunne finde på at rette i brugerens indlæg.

    Det der kræves for at vi opfylder COPPA er at vi indhenter tilladelse fra en myndig person, som attesterer at den mindreårige må benytte vores service, og at den myndige person er den der vil blive kontaktet hvis der opstår problemer.


    For rokken betyder det at vi påtager os ansvaret for at gennemlæse ALLE indlæg der er skrevet i de Modererede forums, før dette kan læses af andre, dette gælder for alle personer der skriver i de Modererede forums, også selvom man ikke er mindreårig. Dermed sikres der helt vandtætte skodder for utilbørlig opførsel, og utilsigtet information.


    Hvis en moderator, finder at et indlæg ikke kan offentliggøres, kan en af to ting ske. Er der tale om information, såsom private informationer (Telefonnumre, Adresser, e-mail adresser, o. lin.) fjernes disse og der skrives at de er fjernet, før indlægget offentliggøres. Hvis indlægget på grund af det generelle indhold ikke kan offentliggøres, vil dette blive påtalt over for den myndige person, altså hvis det er et spir, så den myndige der har skrevet under, og hvis det er en myndig person, så til personen selv. Denne afgørelse træffes udelukkende af moderator, og er ikke emne for diskussion.


    Nogle forældre er blevet sat til vægs af deres bekendte med at der ikke findes en sådan lov i Danmark, og på ARTO kan børn frit gå ind, uden alt dette.
    Det er rigtigt der findes ikke en lov omkring COPPA, men en lov der siger at man skal være 12 år og derover for at benytte disse services, men hvis man nu lige kigger efter på ARTO så vil man opdage følgende.


    Der er et flueben ved, Jeg bekræfter hermed at jeg er mindst 12 år og accepterer Arto's betingelser


    Jeg har for sjovt skyld opfundet en dreng der er 11 år Født 8. juni 1997, og sat dette flueben, og vupti så var jeg inde, så man kan sige meget med de overholder ikke deres egne regler, og enhver vil jo ligesom jeg opgive falsk information. Så er spørgsmålet om man føler sig tryg ved dette.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Meget tankevækkende og synes det er dejligt at være på en side hvor der bliver lagt et stort arbejde i at "passe på" børn.
    Kig gerne forbi min blog

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vores spirre er fremtiden for rokken.dkog det må værer rart for forældre at de trygt kan lade børne være herinde.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Strikkemusen Gæst
    1000 tak for dette indlæg. Det besvarer de spørgsmål jeg for noget tid siden sendte til Hundeuld, som henviste mig til Hobbyisten og så kom jeg ikke længere på det tidspunkt.

    Jeg har MEGET stor respekt for det tiltag folkene bag denne side tager i forhold til børn. Det har jeg ikke oplevet før, men er meget stor fortaler for sådanne tiltag, hvad angår børn og internet.

    Gid dog alle nettets udbydere af sites vil tage dette til sig og efterleve det.

    Det er flot I gør det

  5. #5
    Cathrine Gæst
    Jeg syntes det er fantastisk at I går så meget for børnene her på Rokken. Syntes efterhånden at man hører så meget i medierne om hvor galt det kan gå...

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •