Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emner: Vinteren rundt hjørnet

  1. #11
    Rysse Gæst
    HVis der er nogen, der har tænkt sig at investrere i disse læster så har www.filtestedet.dk dem til 10 kr. mindre pr. par.


    Jeg hører også gerne Jeres erfaringer om at filte strikkede futter i vaskemaskinen med eller uden læst.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg ejer desværre ingen skolæste, så det har jeg ikke erfaring med. Men jeg fatter nu heller ikke det med at få dem til at blive på i maskinen. Jeg filter og så bliver der stukket fødder i her i huset. Skal de ud af huset, så bliver de først filtet hos modtager med eller uden min assistance.

    Flotte futter hundeuld
    og Julemor

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Man kan meget fint bruge personen der skal have dem som læst, det har jeg gjort mange gange...http://www.hundeuld.dk/B%20filtning/...il%20tarre.jpg

    Men nu er de her blevet færdige

    f1-800.jpg Der smøres latex på første gang, jeg smøre kun på hæl og tå. Hvorfor man gør det , er for at man ikke skal glide på glatte gulve.

    f2-800.jpg Latex køber jeg ved www.terapihobby.dk i ½ liter dunke

    f3-800.jpg Sådan ser det ud efter 2 gange og her er de helt tørre

    f4-800.jpg Så er der en str 39 -41 og 43 færdig. Hvis man laver dem for små i str. så slides tåen lyn hurtig ud af dem.
    Sidst redigeret af hundeuld : 29-06-2009 kl. 16:56
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så er det nu i skal til at tænke på indesko til vinter, de er meget nemmer at lave når de kan tørre udenfor .

    Min opskrift ligger her http://hundeuld.dk/filthjemmesko.html
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #15
    Michsus avatar
    Michsu er offline Depotbestyr for Limfjordsgruppen + Varmestuestrikker
    Tilmeldingsdato
    29 Feb 2012
    Geografisk sted
    Vodskov
    Indlæg
    567
    joo joo .... Jeg strikker jo "kogte uld futter" hele året rundt, da jeg leverer til en del vuggestuer og børnehaver + dagplejere i nærområdet. Så her er der også gang i sommer-uld'et

  6. #16
    Speedyneedle Gæst
    De ser bare dejlige ud. Det må prøves. Jeg har noget filteuld fra Opal i smukke nuancer.

    Så Bente? Må man spørge hvad er strikkefastheden i din opskrift ca. inden filtning? Så siger jeg tak.
    Men med hensyn til tørring.... så er det vist så som så i det her kølige, "strålende" sommervejr......

    Uldne hilsener

    Maria

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •