Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 31

Emner: Mad på bål

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112

    Mad på bål

    Som et par stykker af jer ved, har jeg været med til at lave en "kogebog", hvor der blandt andet er opskifter på brunch lavet på bål.
    I kan nu finde og printe "kogebogen" på www.drom09.dk

    Har i kommentar eller spørgsmål til opskrifterne, er I meget velkommen til at sende en pb eller skrive her.
    Bogormen


  2. #2
    Rysse Gæst
    Det ser godt nok spændende ud. Tillykke med bogen. Der er flere opskrifter der skal prøves af.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hvor er det en sej bog!! Nu kom jeg lige til at sidde og bruge 15 min. på bare at løbe lidt af det igennem, selvom jeg bare lige skulle kigge Skal lige have en ny stak papir. Så skal der skrives ud
    og Julemor

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Nov 2008
    Geografisk sted
    9800 Hjørring
    Indlæg
    108
    Ja det ser spændende ud. Jeg har aldrig gået til spejder eller overhovedet lært det der med mad over bål, men vi har tit snakket om at prøve det herhjemme. Nu har vi jo muligheden for det med alle dine opskrifter som inspiration - og en vis garanti for det vil lykkedes
    The pen is mightyer than the sword

  5. #5
    jannie Gæst
    super sej bog som er printet ud nu og skal nærlæses og bruges ved bålpladsen i sommerhuset

  6. #6
    Enaj Gæst
    Det var da en ualmindelig flot kogebog. Sikke mange lækre opskrifter!
    Ungerne hjemme hos mig vil blive ellevilde, hvis jeg inviterer til bålfest i sommerferien, så det tror jeg sørme jeg gør.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Fed bog....er printet ud og gemt:-))
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Der er noget i vejen med min Adobe reader 7, så jeg kan ikke se opskrifterne.

    Jeg kan huske for mange år siden til Skt. Hans, at min mor bagefter tog et stykke staniol (sølvpapir) og kom noget råt kød (skåret i tern), forskellige grøntsager, tomater, bananer på staniolen og pakkede det godt ind. Så lagde hun de ind i gløderne fra det nedbrændte Skt. Hansbål til næste aften, hvor vi spiste det til middagsmad. Det smagte herligt! Det var noget, hun havde lært på et kursus i Lejre Forsøgscenter om, hvordan man lavede ovne i jernalderen. Dér brugte de vist rabarberblade til at pakke maden ind i.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hjertelig tillykke med den bogen, den blev vel nok god
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Hos mig siger den: Filen er beskadiget og kan ikke repereres.. snøft, hvad skal jeg nu ?
    Spelsauen
    varmestuestrikker

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •