Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Mønster på t-shirt til en mand.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115

    Mønster på t-shirt til en mand.

    Ja, hvor hitter jeg mønstre til let herretøj.
    Jeg har købt noget strækstof som er ikke-piget så nu skulle far da gerne have et par t-shirts, men hvor søren hitter jeg et mønster?
    KH Lene Gammelmor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Hejsa, fandt noget her:

    http://www.burdastyle.com/patterns/show/3646

    Det er et gratis mønster :))
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Tak,tak, så fik jeg også lige meldt mig ind der

    ......og fik fundet mønstret men da jeg så vil printe ud ser jeg at der står 73 % oppe i feltet for størrelse. Burde det være 100 %

    Og så kunne jeg se at der skulle bruges 22 stykker a-4 ark og der blev jeg lige nærig.
    HMM det må jeg lige tænke over
    KH Lene Gammelmor

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Prøv på biblioteket. De har masser af bøger med snitmønstre der er lige til at tegne af, søg på strechmønstre. Jeg ved at bl.a. Tove Green og Lis Gregersen har lavet nogle hæfter, hvor der også er mønstre til børn og damer - og mænd.

  5. #5
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Gammelmor Se meddelelser
    Tak,tak, så fik jeg også lige meldt mig ind der

    ......og fik fundet mønstret men da jeg så vil printe ud ser jeg at der står 73 % oppe i feltet for størrelse. Burde det være 100 %

    Og så kunne jeg se at der skulle bruges 22 stykker a-4 ark og der blev jeg lige nærig.
    HMM det må jeg lige tænke over
    De 73% kan du manuelt ændre til 100%

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Citat Oprindeligt indsendt af Galleri Se meddelelser
    De 73% kan du manuelt ændre til 100%
    Ja, den er jeg med på men SKAL man mon ændre størrelsen når de nu sender ud på den måde

    Jeg tror jeg vender mig mod biblioteket, men jeg synes da ikke jeg har set herremønstre. Og jeg kan se fra min mands t-shirts, som jeg har lånt ind imellem at pasformen ikke er det samme, der er altså et andet snit når der ikke er barm at tage hensyn til.

    KH Lene
    KH Lene Gammelmor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg havde disse hæfter for år tilbage, men de er bortkommet i årenes løb. Der var mønstre til mænd, for jeg syede shorts til min mand dengang. Det er godt nok længe siden.
    Alternativt må du nuppe en god udslidt een af husbonds, og så klippe den op og tegne mønster efter den. Du kan også måle dig frem ved at folde den midtpå og lægge til kant/fold på mønsterpapir, og så måle ud fra det. T-shirts til mænd, plejer at være "lige-op-og-ned".

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Jeg havde disse hæfter for år tilbage, men de er bortkommet i årenes løb. Der var mønstre til mænd, for jeg syede shorts til min mand dengang. Det er godt nok længe siden.
    Alternativt må du nuppe en god udslidt een af husbonds, og så klippe den op og tegne mønster efter den. Du kan også måle dig frem ved at folde den midtpå og lægge til kant/fold på mønsterpapir, og så måle ud fra det. T-shirts til mænd, plejer at være "lige-op-og-ned".
    Hehe - det bliver måske sidste metode. Jeg HAR faktisk advaret min mand om at han nok må ofre en der sidder godt.
    KH Lene Gammelmor

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Citat Oprindeligt indsendt af Gammelmor Se meddelelser
    Hehe - det bliver måske sidste metode. Jeg HAR faktisk advaret min mand om at han nok må ofre en der sidder godt.
    Sådan gjorde jeg med pigeundertøj, da det var mig umuligt at finde et mønster. Jeg købte dog et sæt, da mine tøser er 22 og 20 år, så deres undertøj kunne ikke helt bruges som model
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Citat Oprindeligt indsendt af Gammelmor Se meddelelser
    Ja, den er jeg med på men SKAL man mon ændre størrelsen når de nu sender ud på den måde

    Jeg tror jeg vender mig mod biblioteket, men jeg synes da ikke jeg har set herremønstre. Og jeg kan se fra min mands t-shirts, som jeg har lånt ind imellem at pasformen ikke er det samme, der er altså et andet snit når der ikke er barm at tage hensyn til.

    KH Lene
    Jeg er temmelig sikker på at man skal ændre det til 100%
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •