Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Hvordan gør man?

  1. #1
    sarah u Gæst

    Ulykkelig Hvordan gør man?

    Jeg kunne ikke finde ud af hvor jeg kunne ligge dette spørgsmål ind?! Så håber det er okay at jeg starter en ny tråd...?
    Jeg er nybegynder, og er pt. i gang med at hækle en lille elefant, den er stribet, og det er her problemet opstår.
    Jeg kan ikke forstå hvorfor at farveskiftet er skyld i at farve skiftene bliver skæve? Det er som om at masken jeg skifter garn i, rykker for hver gang, så det snor sig rundt? Hvordan kan det være. Ud fra opskriften kan jeg ikke se at jeg skal hækle en lm inden jeg skifter for at sørger for højden og farve skiftet passer? ved i hvad jeg kan have gjort forkert.
    Håber i kan hjælpe, for det er det eneste der bare ikke lykkedes
    Jeg vedlægger lige et billede så i kan se hvad jeg mener.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4050 Skibby, Hornsherred
    Indlæg
    143
    Prøv om ikke det her hjælper:

    Beg hver omg med 1 lm (erstatter 1 fm!) og hækl rundt med 1 fm i hver fm.
    Slut hver omg med 1 km i lm i omg’s beg.
    Træk den nye farve igennem fra bagsiden, når du laver kædemasken


    /Annie
    Sidst redigeret af annie : 24-06-2009 kl. 17:48 Årsag: tekst
    hilsen mormorstrik
    x 5 børnebørn
    Min blog finder du vej til via min profil

  3. #3
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af annie Se meddelelser
    Prøv om ikke det her hjælper:

    Beg hver omg med 1 lm (erstatter 1 fm!) og hækl rundt med 1 fm i hver fm.
    Slut hver omg med 1 km i lm i omg’s beg.
    Træk den nye farve igennem fra bagsiden, når du laver kædemasken
    Hm, jeg har faktisk altid haft samme problem, og jeg gør præcis sådan her; starter med en langmaske og slutter med kantmaske i langmasken.



    Nette

  4. #4
    sarah u Gæst