Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 28

Emner: Strikkehækling

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Har du brugsanvisningen, Zuzzan? Ellers har jeg den.

    Jeg er nu begyndt på et helt hvidt halstørklæde i strikkehækling (samme garn på begge sider). Det er mellemtykt så det får et fint, hullet og luftigt mønster. Jeg har bare lavet 30 luftmasker + 2 til at vende med. Det er den tykke dan hook, jeg bruger. Jeg har nu lavet 8 cm. Jeg vil lige tage et billed af det.

    Hvordan går det med dig, GitteJensen? Er du begyndt at strikkehækle?

    Så kan I se billederne!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    119
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Nu har jeg skannet min brugsanvisning på strikkehæklenålene(pindene) - også kaldet Danhooks - ind i min computer. Så nu kan jeg sende den pr. e-mail, hvis nogen har pindene/nålene og har lyst til at lære at strikkehækle.

    Du kan bare sende mig din e-mail adresse i en pm, Zuzzan! Så skal jeg nok sende dig brugsanvisningen. Det kan andre også bare gøre. Så sender jeg den pr. e-mail.

    Så mangler vi bare, at vores kære Steffen kan lave pindene/nålene til os.

    Her er målene: den tynde pind ca. strikkepind nr. 4½ og den tykke pind ca. strikkepind nr. 8½/9 og med en krog i hver ende på begge 2. De er 35 cm lange.
    Be om Strikkelene - har stadig pindene, men ikke "vildledningen"
    Tid - er det bedste, du kan give et andet menneske


  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Så bliver du nødt til at sende mig en pb med din e-mail adresse, Tico. Så skal jeg sende den til dig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det er rigtigt sjovt, det her! Vi må have gang i både strikkehækling og tunesisk hækling (hakning) - som er 2 næsten ens måder (hakning foregår kun på forsiden af arbejdet mens strikkehækling foregår både på forsiden og på bagsiden af arbejdet).

    Piger! Hvis I har en (eller to) danhooks, så find dem frem og vær med her!!!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg tror lige, at jeg hiver denne her frem igen, nu vi "snakker" så meget om hakning! Strikkehækling er jo også en slags hakning bare på begge sider af arbejdet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Strikkehækling

    Super Strikkelene vi skal ikke glemme strikkehækling, det er her man kan få brug for sin hakkerundpind som man kan bestille hos www.hostrik.dk
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det kan man nemlig, VTJ! Den har jo også en krog i hver ende. Man skal bare have 2 nøgler garn (behøver ikke at være samme farve eller samme slags/tykkelse).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Nu er jeg ved at lave enten en vante eller en håndledsvarmer til det sæt, jeg laver (pandebånd/ørevarmer, halstørklæde og vanter/håndledsvarmere).

    Jeg slog 21 luftmasker op på den tynde danhook pind. Og så samlede jeg hele tiden 20 masker op og hæklede tilbage. Husk at vende før første tilbagehækling og ellers efter hver opsamlingspind. Det er manchetten, jeg har strikkehæklet (20 cm). Så har jeg hæklet enderne sammen og nu er jeg lige begyndt at hakke rundt på den ene langside. Jeg har 41 masker på. Det skulle nok have været 40, men jeg lader den sidste maske være. Jeg skal jo alligevel tage flere masker ud til tommelfinger og selve hånden senere.

    Jeg håber, I kan se billedet!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg ved godt, at mine billeder ikke er så spændende. Men nu har jeg taget et billed af, hvor langt jeg er nået nu. Tommelfingeren kommer ud til højre for mne fingre. Nu tager jeg kun lidt ekstra ud på selve hånden. Jeg skal lige lave et par cm mere inden jeg laver tommelfingerhullet og hakker selve hånden.

    Hvid vante2 019.JPG
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    26 Oct 2013
    Geografisk sted
    Danmark
    Indlæg
    1

    Dan Hook

    Hejsa.
    Vil gerne have brugsanvisning til dan hook da jeg har pindene men kan ikke huske hvordan de bruges

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •